سخنگوی کمیسیون آموزش جزئیات جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش را تشریح کرد.

هنوز یک سوم مناطق کشور به امکانات لازم برای آموزش غیرحضوری دسترسی ندارند

قدس آنلاین: حجت الاسلام احمدحسین  فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه صبح امروز این کمیسیون، اظهار داشت: اعضای کمیسیون آموزش صبح امروز میزبان محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش بودند.

وی افزود: بررسی میزان و چگونگی آماده سازی مدارس و دانش آموزان و معلمان جهت اجرای سامانه شاد در سال تحصیلی جدید در دستورکار جلسه مشترک اعضای کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش قرار داشت.

سخنگوی کمیسیون آموزش ادامه داد: آقای حاجی میرزایی در این نشست عنوان کرد که برای شروع سال تحصیلی جدید در روستاهای کم جمعیت مشکلی وجود ندارد، چراکه قرار است طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا کلاس‌ها با تراکم جمعیتی کمتر از 10 نفر تشکیل شود تا فاصله گذاری رعایت شود، بنابراین برگزاری کلاس در روستاها با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

حجت الاسلام فلاحی بیان داشت: وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد، یکی از موضوعاتی که مدنظر وزارت آموزش و پرورش است ارتباط بین معلم و دانش آموز است که این موضوع در سال تحصیلی گذشته تا اسفندماه برقرار بود، اما امسال اگر بخواهیم از ابتدای سال این ارتباط را نداشته باشیم، آموزش به ویژه در روستاها که از امکانات مناسبی برخوردار نیستند، با مشکل جدی مواجه می شود.

وی با اشاره به بخش های دیگری از اظهارات آقای حاجی میرزایی، بیان داشت:به گفته وزیر در رابطه با آموزش غیرحضوری، بسیاری از زیرساخت ها توسعه پیدا کرده، اما هنوز یک سوم مناطق کشور به امکانات لازم برای دسترسی به آموزش غیرحضوری و سامانه شاد وجود ندارد.

نماینده همدان افزد: آقای حاجی میرزایی در این جلسه عنوان کرد که جایگزین این عدم دسترسی, آموزش از طریق صداوسیما است، به شکلی که این آموزش ها در 4 شبکه از صبح تا بعداز ظهر به آموزش می پردازد.

حجت الاسلام فلاحی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش درباره دانش آموزانی که به سامانه شاد و تلویزیون دسترسی ندارند نیز یادآور شد، که برای این دانش آموزان که بیشتر در مناطق محروم و عشایری زندگی می کنند، از نهادهای مختلف کمک گرفته شده که این ارتباط برقرار شود، اما بسته های آموزشی بسیار خوبی نیز آماده شده تا در این مناطق تحویل دانش آموزان شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: به گفته وزیر آموزش و پرورش شروع سال تحصیلی جدید از 15شهریورماه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.