همزمان با روز جهانی عکاسی؛ مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره عکس "گلبهار؛ شهری که دوستش دارم" برگزار شد.

جشنواره عکس " گلبهار؛ شهری که دوستش دارم" به خط پایان رسید

احمد فیاض

به گزارش قدس آنلاین؛ در این مراسم که شامگاه روز گذشته در محل دریاچه گلبهار و با حضور بسیاری از مسئولان شهر گلبهار برگزار شد؛ عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با ابراز شادمانی از برگزاری این جشنواره عکاسی اظهار کرد: زمانی نام گلبهار تنها یک کلمه بر روی کاغذ بود اما اکنون از پیشرفت و آبادانی مناسبی برخوردار شده است.
زهره داودپور خاطرنشان کرد: در ادبیات شهرسازی عنوانی بنام شهر سالم داریم که دو شاخصه اصلی دارد. همکاری بین بخشی در سطح استانی، شهری و محلی و مشارکت مردمی این شاخصه ها هستند که خوشبختانه در گلبهار همکاری بین بخشی بخوبی مشاهده می شود و این نقطه قوت شهر گلبار تلقی می گردد.
وی افزود: برگزاری جشنواره عکاسی این امکان را به مدیران شهری مدهد که عملکرد خود را ارزیابی نمایند. نقاط قوت و ضعف هویدا می شود و این یکی از روش های تحقیق در مباحث شهری است.
داودپور تصریح کرد: خوشبختانه جشنواره عکس گلبهار در سطح حرفه ای و ملی و با کیفیت عالی برگزار شد که معرف شهر خلاق با شهروندان خلاق است.
وی افزود: اکنون مباحث اجتماعی یک گام بالاتر از مسئولیت اجتماعی در شرکت عمران شهرهای جدید کشور عملیاتی شده و برای اولین بار در کشور تشکیلاتی به عنوان یک بخش کالبدی شهرسازی با عنوان دفتر اجتماعی جانمایی سازمانی شده است.
رئیس هیات مدیره ومدیر عامل شرکت عمران شهر گلبهار نیز در مراسم اختتامیه جشنواره عکاسی اظهار کرد: در گلبهار تمامی مدیران شهری با همدلی و برادرانه پای کار هستند لذا مسیر خدمت رسانی آسان می شود.
هومن گریوانی افزود: در بحث کرونا اگر نیروهای بسیج و سپاه در امر ضدعفونی کردن شهر مشارکت نداشتند؛ دچار مشکلات جدی می شدیم.
امام جمعه گلبهار نیز با اشاره به ویژگی های مثبت شهر گلبهار اظهار کرد: بزودی شهر گلبهار در کشور به یک شهر ممتاز مبدل خواهد شد.
حجه الاسلام جواد غلامی خاطرنشان کرد: ثبت هنرمندانه، تاریخی، اجتماعی توسط عکاسان، معناگرا و پیام آور است. این هنر بایستی در خدمت مردم قرار گیرد و مشکلات مردم را حل نماید. بشر هوشمند است لذا بعضی اوقات مایل است یک لایه های پنهانی وجود داشته باشد تا او بتواند با خلاقیت ذهنش آن را کشف نماید و به یک لذتی ناشی از این کشف و شهود برسد. چون این را می پسندد لذا از نمادها و گفتارهای پیچیده و درهم تنیده استقبال می کند. چون می خواهد یک محتوای مشخصی مثل شعر، هنرهای تجسمی، نمایشی، عکاسی و ... را تفهیم کند. در این جریان ها یک پیام از درد یا شادی اجتماع انعکاس می گردد و باعث تلنگر بر مدیران می شود.
وی با تبیین جایگاه والای هنر تصریح کرد: هنر مدیران این است که گسترده تر از هنر استفاده نمایند و به هنرمندان بیشتر فرصت دهیم.
دبیر جشنواره عکس " گلبهار؛ شهری که دوستش دارم" با ذکر مقدمه ای از تاریخچه عکاسی شهری در ایران اظهار کرد: نکته مهم برای این جشنواره اینکه در گلبهار برای نخستین بار توسط مدیریت شهریِ غیرمرکز استانی جشنواره عکس شهری برگزار شد که این را باید به فال نیک گرفت. چون تا پیش از این تمامی جشنواره های عکس شهری در مراکز برخی از استان ها برگزار می شد.
حمید سبحانی افزود: فراخوان جشنواره سال گذشته در سه بخش مناظر شهری، زندگی و موبایلی اطلاع رسانی شد. چهار اردوی یک روزه برگزار شد و حدود ۹۰ عکاس مشارکت داشتند. در نهایت ۲۱۲۳ اثر توسط دبیرخانه جشنواره دریافت شد و پس از داوری ۵۹ اثر از ۳۴ هنرمند عکاس به مرحله پایانی و نمایشگاهی راه پیدا کرد.
در پایان مراسم نیز با اهدای لوح و جوایزی از نفرات برتر هر سه بخش تقدیر به عمل آمد.
بر اساس رای هیات داوران شامل حمید سلطان آبادیان، هادی دهقان پور و جاوید تفضلی در بخش مناظر شهری به ترتیب امیر عنایتی، علی بهمنی و حسین حسین زاده مقام اول تا سوم را از آن خود کردند. در بخش زندگی نیز علی بهمنی، معین صالحی و رضا رادپور به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب نمودند. در بخش موبایلی نیز به سه برگزیده برتر شامل امیر عنایتی، حامد اسدی و قدیر وقاری جوایزی اهدا گردید.
گفتنی است در این مراسم با توجه به مصادف شدن با روز جهانی عکاسی علاوه بر سخنرانان، دیگر مسئولانی چون رییس شورای اسلامی، فرمانده سپاه، دادستان  شهر گلبهار و ... حضور داشتند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریده محمودی ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    0 0
    سلام.من ازعکاسان،انجمن عکاسی مشهدم امروز که خبر اتمام جشنواره رادیدم تازه متوجه شدم.خواهشا اگه جشنواره یا مسابقه هنری درشهر برگزار میکنید مثل مسابقات ورزشی یا همایش های پیاده روی شهر ،درست وکامل اطلاع رسانی کنید.که باعث حسرت ما نشه