سید رضا میر طاهر کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی درازای تأیید رژیم خود از سوی امارات یکی از اصول اولیه امنیتی خود را مبنی بر اینکه در منطقه هیچ کشوری نباید تسلیحاتی به میزان تسلیحات پیشرفته این رژیم را دراختیار داشته باشد، زیر پا گذاشته است.

فروش منطقه به اسرائیل در ازای خرید هواپیما از آمریکا!

سید رضا میر طاهر کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص فروش هواپیماهای فوق پیشرفته آمریکا به امارات گفت: با توجه به توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی درباره برقراری روابط دو جانبه و به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از جانب امارات گمانه زنی‌های مختلفی در مورد امتیازاتی که در این زمینه دو طرف به هم داده اند مطرح شده است. یکی از مسائلی که دراین زمینه با توجه به اظهارات اخیر آقای ترامپ قوت بیشتری به خود گرفته است موافقت ضمنی آقای بنیامین نتانیاهو با مسأله فروش هواپیمای نسل پنجم اف ۳۵ از سوی آمریکا به امارات است.

وی دراین باره توضیح داد:  با توجه به اظهارات اخیر آقای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که احتمال فروش هواپیماهای پیشرفته به امارات را یک بار دیگر مطرح کرده است این احتمال قوت بیشتری به خود گرفته است، هر چند که آقای نتانیاهو در مواضع رسمی خود این مسأله را انکار کرده چرا که معتقد است تجهیزات پیشرفته نظامی باید تنها در اختیار رژیم خود در منطقه باشد.

میر طاهر خاطر نشان کرد: علی رغم عدم تأکید آقای نتانیاهو به این موضوع، اظهارات و انتقادات اخیر آقای بنی گانتس شریک آقای نتانیاهو  در دولت ائتلافی اسرائیل  به طور ضمنی نشان از اعتراف به فروش هواپیماهای فوق پیشرفته آمریکا به امارات است لذا این احتمال به شدت قوت گرفته است.

سید رضا میر طاهر خاطر نشان کرد: در واقع رژیم صهیونیستی درازای تأیید رژیم خود از سوی امارات یکی از اصول اولیه امنیتی این رژیم را مبنی بر اینکه در منطقه هیچ کشوری نباید تسلیحاتی به میزان تسلیحات پیشرفته رژیم صهیونیستی را دراختیار داشته باشد، زیر پا گذاشته است، هر چند امارات برای توجیه ارتباط خود با رژیم صهیونیستی عنوان کرده در قبال برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و تأیید این رژیم، الحاق بخش هایی از کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی رد شده و دیگر اجرا نمی‌شود اما اظهارات صریح آقای نتانیاهو نشان داد امارات برای توجیه عمل ننگین خود چنین دروغی را سر هم بندی کرده است.

 وی تصریح نمود:  به نظر می‌آید آنچه که در پشت پرده رخ داده همین برقراری ارتباط برای حفظ و ارتقای قدرت خود در عرصه منطقه‌ای است.  اماراتی‌ها با این تصور واهی که دراختیار داشتن تسلیحات فوق پیشرفته مانند هواپیمای اف ۳۵ موجب امنیت آنها خواهد شد در توافقی سه جانبه با امریکا و رژیم صهیونیستی در قبال تأیید این رژیم، رضایت امریکا را برای خرید این هواپیما جلب کرده‌اند البته باید دید با توجه به مخالفت های شدید لابی های صهیونیستی درامریکا و همچنین ابراز مخالفت شرکای نتانیاهو در کابینه ائتلافی اسرائیل به فروش هواپیماهای فوق پیشرفته به امارات، آینده این موضوع چگونه رقم خواهد خورد.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه اماراتی ها نشان دادند به خاطر حفظ منافع حداقلی خود، منافع کلی جهان عرب را به  مخاطره بیاندازند و با برقراری روابط با رژیم صهیونیستی مسیر نامبارکی را پیش روی منطقه باز کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.