مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: زیرساختهای موجود در این گمرک مرزی دیرقدمت واقع در شرق خراسان رضوی توان مقابله با حوادث احتمالی را ندارد لذا نیازمند همت دستگاههای متولی برای بهسازی و تقویت است.

زیرساخت های گمرک دوغارون  نیازمند بهسازی است

به گزارش قدس آنلاین، کریم نوایی نظامی  اظهار کرد : باتوجه به اینکه تردد بیشتر ناوگان حمل و نقل در گذرگاه رسمی دوغارون در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی، پایانه مرزی دوغارون، پارکینگ شهرداری و پارکینگ بخش خصوصی صورت می‌گیرد و کالاهای حمل شده از نوع سوخت و انواع فرآورده های نفتی است در صورت بروز حوادثی چون آتش سوزی، تجهیزات و امکانات موجود در این منطقه توان مقابله را ندارند.

وی ادامه داد: در روزهای معمول روزانه افزون بر ۳۵۰ دستگاه انواع کامیونهای ترانزیتی و در بخش حمل و نقل مسافری بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر مسافر در این معبر رسمی تردد می کنند که نیاز است مسوولان استانی و کشوری برای به حداقل رساندن خطرات و حوادث احتمالی در مرز دوغارون تدابیر ویژه ای را اعمال کنند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد به جایگاه پایانه صادراتی گاز در این منطقه مرزی اشاره کرد و گفت: پایانه صادرات گاز به کشور افغانستان مستقر در این مرز زمینی یکی از مجهزترین کانونهای صادرات گاز به سمت افغانستان است که باتوجه به ظرفیت تخلیه و بارگیری انواع گاز مایع در این محل باید تجهیزات و امکانات موجود در آن در راستای کاهش حوادث احتمالی تقویت و به روز رسانی شود.

نوایی افزود: به رغم اینکه در ارگانها و نهادهای فعال در گمرک دوغارون تجهیزاتی در حوزه اطفای حریق فعال است ولی در برخی از مواقع و با توجه به عمق حوادث احتمالی توانایی کنترل حوادث در این مرز وجود ندارد.

وی به بروز برخی از حوادث جاده ای در محور تایباد به دوغارون اشاره کرد و ادامه داد: تردد انواع کامیون حامل کالا، سوخت و مسافر در محور تایباد به دوغارون همواره حوادث جاده ای را رقم زده که باعث کشته و یا زخمی شدن افراد می شود که در صورت وجود امکانات لازم می توان این خسارتهای جانی را کاهش داد.

او اضافه کرد: حداقل پنج دستگاه ماشین اطفای حریق برای گمرک مرزی دوغارون لازم است که در صورت بروز هرگونه حادثه ای کمک کار هم باشند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.