با همدلی مدیران خراسان رضوی ، عزم جدی در زمینه تغییر بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و تصویب طرح جدید با حفظ حقوق همه ذینفعان در این موضوع شکل گرفت.

توافق مهم استانی بر روی ساختار  طرح جدید بافت پیرامون حرم رضوی/تملک های غیرضروری متوقف می شود

به گزارش قدس آنلاین ، پس از کش و قوس های فراوان در رابطه با طرح جدید بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و با ابتکار ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان و دادگستری خراسان رضوی، طی هفته های گذشته جلساتی با هدف ایجاد وفاق بر روی مسایل طرح تفصیلی جدید بافت پیرامون حرم مطهر برگزار و نسبت به بخش های اصلی طرح جدید توافقات مهمی صورت گرفته است. نتایج حاصل از این جلسات که مورد تاکید کلیه مدیران استانی است حاکی از عزم جدی برای تغییر شرایط فعلی و حرکت به سمت تصویب طرح جدید آن هم بر پایه حفظ حقوق همه ذینفعان است.

در این جلسات که با حضور اعضای ستاد تدابیر ویژه اقتصادی (استانداری،دادگستری،سازمان بازرسی و سپاه پاسداران) و نیز قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار مشهد، رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی مشهد و نماینده مشاور طرح تفصیلی جدید برگزار گردیده، بر حفظ و تثبیت بخش های عمومی که براساس طرح گذشته تملک و اجرا شده تاکید گردیده است. همچنین برپایه این توافق، تملک بخش های باقیمانده از طرح گذشته که تملک املاک مردم در آن صورت نگرفته متوقف و در طرح جدید مالکیت مردم تثبیت می شود.

در یکی دیگر از مصوبات این جلسات نسبت به کاهش عرض مقطع خیابان شارستان در محدوده نوغان تاکید گردیده است که می تواند موجب جلوگیری از تملک ها و تخریب های اجباری شود که اخیرا مورد اعتراض فعالان مردمی و ساکنان نوغان قرار گرفته است.

همچنین بر اساس این توافق، پنج شنبه گذشته، مراسم آغاز عملیات اجرایی ره باغ حضرت زهرا (س) نیز با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار گردید. علیرضا رزم حسینی  در این مراسم ضمن تاکید بر وجود انسجام مدیریتی در مساله طرح بافت پیرامون حرم رضوی خاطر نشان کرد با وفاق صورت گرفته در استان طرح جدید به زودی در شورایعالی معماری و شهرسازی کشور تصویب خواهد شد.

غلامعلی صادقی ، رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم به واسطه توافقات و هم افزایی خوبی که بین بخش های مختلف در مشهد و استان شکل گرفته است، در بخش های باقیمانده به خصوص مسیرها و معابر، شاهد اتفاقات ارزنده ای باشیم.

طرح توسعه بافت پیرامون حرم امام رضا(ع) که از سال ۱۳۷۱آغاز گردیده است به دلیل نادیده گرفتن حقوق مردم، در سال ۱۳۸۶ با تذکرات جدی رهبر انقلاب به مدیران وقت مواجه شد ولی این دستورات صریح رهبری در عدم نگاه انتفاعی به این محدوده و توجه به حقوق ساکنان مورد بی اعتنایی واقع شد و مشکلات بسیاری را به نام توسعه ایجاد نمود.

 اکنون با فضای مثبت ایجاد شده در استان انتظار می رود طرح جدید بافت پیرامون حرم هر چه سریعتر در شورایعالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسیده و قفل مشکلات این منطقه مهم که به خسارت گسترده مردم و اختلال در خدمت رسانی شایسته به همه زایران منتهی شده است باز شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.