معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی استان در قالب کلینیک کسب و کار، بیشترین مشکل آنها مربوط به تامین مالی است.

 اغلب واحدهای تولیدی استان مشکل مالی دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی افزود: احصای مشکلات ۴۴۵ واحد تولیدی در قالب کلینیک کسب و کار نشان داد که ۳۶ درصد از مشکلات مربوط به تامین مالی، ۱۳ درصد مربوط به مشکل فروش، ۱۱ درصد مربوط به تامین مواد اولیه و ۱۰ درصد مربوط به امور مالیاتی و باقی نیز مربوط به مشکلات مدیریتی و امثال آن است.

وی ادامه داد: امسال بررسی و پایش مشکلات هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل در استان هدفگذاری شده که پیگیری موانع و مشکلات آنها و ارایه امور مشاوره‌ای در قالب سه کلینیک شامل "کلینیک کسب و کار" با محوریت شرکت شهرکهای صنعتی، کلینیک کشاورزی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و کلینیک "تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی" با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون کلینیک کسب و کار با محوریت شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ۳۴ نشست در ۹ شهرستان برگزار کرده که در این نشستها ۹۱ مصوبه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی به تصویب رسیده است.

وی افزود: این موانع و مشکلات با کمک نهادها و سازمانهای دولتی، تشکلهای صنعتی، بسیج مهندسین، هسته‌های عارضه‌یابی شهرستان‌ها، کمیسیون حمایت غذایی مستقر در شهرکهای صنعتی و با همراهی سپاه امام رضا (ع) در حال بررسی است.

رسولیان ادامه داد: نتیجه بررسی مشکلات و کمک به رفع موانع تولید در قالب کلینیک کسب و کار منجر به راه‌اندازی ۳۷ واحد تولیدی در داخل شهرکهای صنعتی و ۱۶ واحد در خارج از شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.