امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت چهلمین سالروز هفته دفاع مقدس بر هوشیاری و بصیرت ملت نسبت به تحریف حقایق جنگ تحمیلی توسط دشمنان تاکید کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت چهلمین سالروز هفته دفاع مقدس بر هوشیاری و بصیرت ملت نسبت به تحریف حقایق جنگ تحمیلی توسط دشمنان تاکید کردند.

تربت حیدریه- امام جمعه تربت‌حیدریه با تاکید بر ضرورت حفظ و اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بر همگان واجب است که نسل امروز و نسل‌های آینده را با این ارزش‌های فرهنگی و معنوی آشنا کنند و اجازه ندهند غبار فراموشی بر افتخارآفرینی رزمندگان اسلام بنشیند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: یکی از نکاتی که در خصوص دفاع مقدس باید به آن توجه ویژه‌ شود، نوع مدیریت الهی و مدبرانه امام خمینی (ره) است که ضمن تحقیر و خوارشمردن دشمن، روحیه مردم و رزمندگان را تقویت نموده و آن‌ها را به صبر و استقامت دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی به عنوان یکی از یادگارهای امام راحل ادامه داد: این بسیج بزرگ مردمی چه در آن دوران و چه امروز در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی دوشادوش مسوولان نظام و مردم به جانفشانی و خدمتگزاری مشغول است.

خواف- امام جمعه خواف گفت: آنچه باعث پیروزی رزمندگان شد، ایمان، تقوا و شجاعت بود. در هشت سال دفاع مقدس دو ابرقدرت شرق و غرب و کشورهای مختلف به کمک صدام آمدند و در مقابل شجاعت، ایمان و تقوای رزمندگان ما قرار گرفتند و شکست خوردند.

حجت الاسلام سید ذبیح الله شمسیان افزود: جوانان و ملت ایران امروز باید مراقب شبهه افکنی دشمنان و تحریف حقایق دفاع مقدس توسط آنان باشند.

وی ادامه داد: با اینکه کشورهای اروپایی در خصوص مکانیسم ماشه با آمریکا همراهی نکردند اما پنهان کار بوده و قابل اعتماد نیستند لذا مسوولان باید آگاه، بصیر و هوشیار باشند و به ولی فقیه اقتدا کنند.

امام جمعه خواف در پایان با اشاره به شیوع ویروس کرونا نیز گفت: دستورالعملهای بهداشتی باید رعایت شود و نباید نسبت به این ویروس بی اعتنا باشیم.

درگز- امام جمعه درگز هم گفت: دفاع مقدس، جنگ روایت‌هاست و دشمنان با استفاده از ترفندهای مختلف در مقابله با حق به دنبال وارونه جلوه دادن حق و باطل و حقایق جنگ و سیطره بر افکار عمومی هستند.

حجت الاسلام محمدحسین ایروانی افزود: در ارتباط با هفته دفاع مقدس نباید از نقش بی بدیل امام خمینی (ره) و دستاوردهای آن از جمله امنیت و مدلسازی جدید حضور مردم در دفاع مقدس غفلت کنیم. امروز فرهنگ و الگوی بسیج مردمی به دیگر کشورها نیز صادر شده و ملتهای آزاده از این جریان مردمی الگوپذیری کرده‌اند.

وی با اشاره به نهم مهر ماه روز همبستگی و همدردی با کودکان فلسطینی ادامه داد: قراردادهای صلح با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین است. امروز مساله اول مسلمانان و جهان اسلام موضوع فلسطین است و نباید از آن غفلت کنیم.

گناباد- امام جمعه موقت گناباد هم گفت: دوران دفاع مقدس یادآور رشادتهای شهدا و ایثارگران در دفاع از سرحدات میهن در مقابل دشمن متجاوز بعثی است.

حجت الاسلام محمدعلی میری افزود: رزمندگان اسلام و ایثارگران با لبیک به ندای امام خمینی (ره) و حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل افتخارات بسیار برای کشور و نظام جمهوری اسلامی آفریدند و هفته دفاع مقدس یادآور این رشادتها است که باید به نسل جوان انتقال یابد.

وی ادامه داد: نیروهای مردمی نیز در قالب بسیج در کنار سایر نیروهای مسلح صحنه‌هایی از ایثار و ازخودگذشتگی خلق کردند و در نتیجه این ایستادگی و افتخارآفرینی کشور ما در برابر دشمن به پیروزی رسید.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.