رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سطح زیرکشت کلزا در این استان طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.

سطح کشت کلزا در خراسان رضوی ۲ برابر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اورانی  بر عزم جدی خراسان رضوی برای خوداتکایی در این حوزه تاکید و بیان کرد: برای افزایش زیرکشت کلزا در این استان تا ۱۵ هزار هکتار برنامه‌ریزی شده است. 

وی همچنین به تاکید رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی برای تقویت بنیانهای اقتصادی کشور، اجرای طرح خوداتکایی در کشت کلزا و سایر دانه‌های روغنی مانند کنجد و آفتابگردان اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از پارسال تاکنون در اجرای این طرح با قوت و موفقیت چشمگیر عمل کرده و پیش رفته است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ کشت کلزا در این استان در ۲۱۷ هکتار آغاز شد و این سطح در سال زراعی گذشته به سه هزار و ۷۰۰ هکتار و در سال زراعی جاری به ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار افزایش یافت.

وی متوسط عملکرد تولید پارسال کلزا را در مزارع خراسان رضوی ۲ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد و گفت: تولید این دانه روغتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲۰ کیلوگرم در هکتار افزایش داشته است.

اورانی افزود: استفاده از بذرهای هیبریک، رعایت تاریخ کشت، تغذیه گیاهی زمین زیرکشت و مبارزه به موقع با آفتها از مهمترین عوامل افزایش بهره‌وری و تولید دانه روغنی کلزا در مزارع خراسان رضوی هستند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.