سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: سفارت ما همچنان به فعالیت خود در بغداد ادامه می‌دهد.

یک مقام آمریکایی: سفارت ما در بغداد بسته نمی‌شود

قدس آنلاین؛ «ساموئل وربرگ» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه تلویزیونی با شبکه کردی زاگرس گفت که دولت آمریکا تمام اقدامات لازم برای حمایت از سفارت و هیئت‌های دیپلماتیکش را به کار خواهد بست.

وی با اشاره به تداوم فعالیت سفارت آمریکا در بغداد تأکید کرد که علی رغم چالش‌ها آمریکا به روابط خوب خود با عراق ادامه می‌دهد.

آمریکا چند روز اخیر بازی سیاسی  و فشار رسانه ای گسترده ای را به راه انداخته و طی آن مقامات عراقی را تهدید کردند که در صورت عدم اقدام برای جلوگیری از حملات راکتی به مقر سفارت این کشور در عراق سفارت خود را در بغداد تعطیل می‌کنند.

شبکه خبری المیادین پیش از این  به نقل از منابع دیپلماتیک در عراق گزارش داد طرف آمریکایی به همپیمانانش اطلاع داده که تصمیم برای بستن سفارت این کشور در بغداد نهایی است. این منابع افزودند آمریکا اعلام کرده ممکن است پس از بازنگری از تصمیم خود عقب نشینی کند.

خشم مردم عراق از ادامه حضور نظامیان آمریکایی و بی اعتنایی واشنگتن به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر ضرورت خروج نظامیان اشغالگر همچنان ادامه دارد.

اقدامات غیرقانونی سفارت آمریکا همچون آزمایش سامانه موشکی و به صدا در آوردن آژیر خطر در منطقه الخضراء، داد مردم پایتخت عراق را درآورده است.

سفارت آمریکا روز یکشنبه در بیانیه‌ای به ساکنان مناطق اطراف در بغداد هشدار داده است که طی دو روز آینده چندین آزمایش و اقدامات اضطراری انجام خواهد داد.

در این بیانیه آمده صدای آژیر خطر و هشداردهنده‌ها هنگام برگزاری این رزمایش به ساکنان اطراف سفارت خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.