دو سال قبل جانی اینفانتینو از طرح جدید فیفا برای جام جهانی باشگاه‌ها خبر داد که از این پس به جای ۶ تیم، با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و در عوض به جای اینکه هر ساله برگزار شود، از این پس به جای جام کنفدراسیون‌ها، هر چهار سال، در فاصله یک سال تا جام جهانی در کشور میزبان مسابقات برگزار خواهد شد.

پرسپولیس در یک قدمی جمع بزرگان جهان

قدس آنلاین:  دو سال قبل جانی اینفانتینو از طرح جدید فیفا برای جام جهانی باشگاه‌ها خبر داد که از این پس به جای ۶ تیم، با حضور ۲۴ تیم برگزار خواهد شد و در عوض به جای اینکه هر ساله برگزار شود، از این پس به جای جام کنفدراسیون‌ها، هر چهار سال، در فاصله یک سال تا جام جهانی در کشور میزبان مسابقات برگزار خواهد شد. تا قبل از شیوع ویروس کرونا، قرار بود این مسابقات در تابستان سال ۲۰۲۱ برگزار شود که این اتفاق با به تعویق افتادن یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمریکا ۲۰۲۰ به تابستان سال آینده در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

طبق برنامه قبلی، آسیا سه سهمیه در این رقابت‌ها دارد. به این صورت که تیم‌های اول، دوم و سوم لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. با این حساب، پرسپولیسی‌ها با صعود به فینال سهمیه این مسابقات را بدست می‌آورند و بعد از سپاهان به دومین تیم ایرانی تبدیل می‌شوند که تجربه شرکت در جام جهانی باشگاه‌ها را کسب کرده‌اند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که تمام تمرکز خود را روی قهرمانی گذاشته‌اند اگر بتوانند امشب مقابل النصر هم به پیروزی برسند و راهی فینال شوند در این مسابقات بزرگ نیز شرکت و برای ایران افتخارآفرینی کنند. طبق برنامه، چهار قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ نمایندگان قاره سبز در این مسابقات هستند. تاکنون تیم‌های رئال مادرید، لیورپول و بایرن‌مونیخ و همچنین اتلتیکومادرید، چلسی و سویا به عنوان قهرمانان اروپا در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

*عناصر دفاعی

یحیی برای این نبرد بزرگ، امشب خوشبختانه تمام نفراتش را در اختیار دارد و می‌تواند از تمام داشته هایش استفاده کند. اگر قرار باشد تغییری در ترکیب سرخ‌ها ببینیم احتمال این تغییر به قسمت مرکزی زمین معطوف خواهد بود. جایی که یحیی احتمالاً زوج نوراللهی و کامیابی نیا را که در بازی با پاختاکور شروع کننده بازی بودند تغییر دهد و از سرلک در این منطقه استفاده کند. استراحت دادن به سرلک در بازی قبلی احتمالاً به این خاطر بود که در بازی امشب از ابتدا به میدان رود. به احتمال بسیار زیاد در کنار این بازیکن کمال به میدان خواهد رفت. در سایر نقاط زمین بعید است یحیی تغییر ایجاد کند. با توجه به سن بالای سیدجلال و سنگین بودن این بازی احتمالاً زوج شجاع و کنعانی در قلب دفاع قرار بگیرند. چپ و راست هم دربست در اختیار آقایی و نعمتی است.

* مربع تهاجمی

در فاز تهاجمی مربع آل کثیر، امیری، رسن و پهلوان این‌قدر عملکرد خوبی داشته اند که بعید است بتوان جانشینی از ابتدای بازی برای هرکدام از آن‌ها متصور بود. آنچه در تیم جدید پرسپولیس بیشتر به چشم می‌آید زوج سازی‌های است که کادرفنی انجام داده است. با این حال در ادامه بازی و در تنگناها یحیی می‌تواند روی عالیشاه، شجاعی و سیدجلال حساب ویژه ای باز کند.

*یحیی: از کوه مشکلات رد شدیم

در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس ایران و النصر عربستان در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به نظرم بهترین تصمیم برای ادامه لیگ قهرمانان گرفته شد و من از اول هم این حرف را زدم.

وی افزود: فکر می‌کنم هر دو تیم با شایستگی به این مرحله رسیدند و بازی‌های خوبی از النصر دیدیم. النصری‌ها خیلی نظم و سازماندهی خوبی دارند و فوتبال زیبایی را ارائه می‌کنند. حق النصر بود که در این مرحله باشد. از طرف مقابل ما با مشکلات زیادی خودمان را به دوحه رساندیم و از کوهی از مشکلات و موانع رد شدیم تا به مسابقات برسیم.

یحیی در پایان گفت: بزرگ‌ترین انگیزه ما هم خوشحال کردن هوادارانمان است. می‌دانیم که هواداران ما و مردم ایران که با یکسری مشکلات اقتصادی مواجه هستند و فکر می‌کنم برد ما می‌تواند بخشی از مشکلات را از یادشان ببرد و دل مردم ایران را خوشحال کند.

*سرمربی النصر عربستان: باید دفاع پرسپولیس را بشکنیم

سرمربی تیم فوتبال النصر عربستان گفت: به تیم پرسپولیس احترام می‌گذاریم ولی هدفمان صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیاست.

«روی ویتوریا» در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این یک مسابقه دشوار برابر تیم بزرگ و قدرتمندی خواهد بود. می خواهیم در فینال مسابقات حاضر باشیم. ما اعتماد به نفس بالایی داریم.

ویتوریا با اشاره به قدرت خط دفاعی پرسپولیس یادآور شد: پرسپولیس تیم قدرتمندی است و لازم است که ساختار دفاعی این تیم را بشکنیم. هر تیمی تمرکز بیشتری داشته باشد پیروز است. البته شانس هم عامل مهمی است.

*جوسازی سعودی‌ها از انتخاب داور

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این دیدار که در ورزشگاه «جاسم بن حمد» قطر برگزار می‌شود، «محمد تقی الجعفری» داور سنگاپوری را انتخاب کرده است. «عادل الملحم» کارشناس و منتقد ورزش عربستان با اظهار نارضایتی و نگرانی از انتخاب این داور سنگاپوری گفت: داور بازی روز شنبه بین النصر و پرسپولیس محمد تقی الجعفری سنگاپوری است و تو چه می‌دانی که الجعفری کیست؛ او داوری است که خاطرات بدی با تیم ملی و باشگاه‌های عربستان دارد. تیم النصر هم دو بار با آن مواجه شده است. خدایا با وجود الجعفری، پیروزی را برای النصر بنویس!!».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.