رییس قوه قضاییه گفت: جنگ اقتصادی سال‌هاست که به کشور ما تحمیل شده است، اما آنچه جلوی «قلدری»‌های دشمن را می‌گیرد، «اقتدار» نشان دادن است.

وزیر جدید صمت کد رهگیری و سامانه‌های شفاف سازی چرخه تولید و تأمین کالاها را فعال کند

قدس آنلاین: به گزارش قوه قضاییه، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه، با گرامیداشت هفته ناجا، به نیروهای انتظامی تأکید کرد با کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند و در دل مردم هراس به وجود آورند، قاطعانه برخورد کنند.

رییس قوه قضاییه گفت: نیروهای انتظامی باید مقتدرانه در برابر اشرار، سارقان و زورگیران ظاهر شوند و اجازه ندهند این افراد با کوچک‌ترین شرارتی در سطح شهر یا حاشیه شهرها، کوچه‌ها و محله‌ها را برای زن و بچه مردم ناامن کنند.

رییسی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و تأکید بر تداوم همکاری دادستان‌ها و قضات با این نیرو در تأمین امنیت جامعه، خاطر نشان کرد: ارفاقات قانونی که در برخی مجازات‌های قضایی در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه دار نمی‌شود.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه دولت به معیشت و زندگی مردم تأکید کرد و نظارت بر بازار و فرایند تولید تا توزیع کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم را ضروری دانست و تأکید کرد هرچه این روند شفاف‌تر باشد، راه برای سوداگران و دلالان و مفسدان اقتصادی بسته خواهد شد.

رییسی با اشاره به «نقش نظارت و شفافیت در کاهش قاچاق» به وزیر جدید صمت متذکر شد که کد رهگیری و سامانه‌های شفاف سازی چرخه تولید و تأمین تا توزیع و مصرف کالاها را فعال کند تا مردم نسبت به خرید کالاهای مورد نیازشان به قیمت واقعی اطمینان حاصل کنند.

رییس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن که سال هاست علیه ملت ایران در جریان است، خاطر نشان کرد: آنچه جلوی قلدری دشمن را می‌گیرد، نشان دادن اقتدار است و هر گونه ضعف و سستی و کم کاری در این راه، دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

رییسی با بیان این که هرگاه مسئولان مقتدرانه مقابل دشمن ایستادند پیروزی حاصل شده است، به مسئولان هشدار داد رهنمودهای امام و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و از هر گونه اظهار عجز و سستی و ضعف در برابر دشمن پرهیز نمایند.

رییس دستگاه قضا «امیدآفرینی» را راهبرد اساسی امروز نظام عنوان و تصریح کرد: مردم اظهار عجز و القای ناتوانی مسئولان در حل مشکلات کشور را نمی‌پذیرند و خواستار همت و کار و تلاش آن‌ها برای گره گشایی از امور هستند.

رییسی در همین راستا متذکر شد: دشمن به دنبال القای یاس و ناکارآمدی است و در این شرایط هر مسئولی در قوه مجریه یا دستگاه قضا و هر صاحب منصبی که با اقدام و عمل خود در جامعه امید ایجاد کند، در جهت راهبرد اساسی نظام حرکت می‌کند.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین نمادی از عاشوراست تا پیام عاشورا که مقاومت و ایستادگی بود، تحریف نشود.

وی اربعین را پیام آور پیروزی جریان مقاومت بر سازش و تسلیم دانست و افزود: همه درس‌هایی که یک انسان برای تعالی و تکامل نیاز دارد، در تابلوی زیبای عاشورا و تابلوی نورانی اربعین به نمایش درآمده و گرامیداشت اربعین از نشانه‌های شناخت مؤمن است.

رییسی از عاشورا به عنوان مشق ظهور و از اربعین به عنوان عنصری تمدن ساز یاد و ابراز امیدواری کرد مردم ایران و دلدادگان حسینی در اقصی نقاط جهان، امسال نیز اربعین حسینی را با رعایت اصول بهداشتی گرامی دارند و به ابعاد قیام عاشورا و درس‌های آن بپردازند.

دولت هنوز غرامت جانباختگان هواپیمای اوکراینی را نداده است

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح از انجام مراحل تخصصی بررسی‌ها در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داده و گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح برای بررسی دقیق‌تر پرونده، اقدام به شبیه سازی حادثه نیز کرده است.

وی افزود: آنچه در حال حاضر لازم است به صورت جدی از سوی دولت پیگیری و اجرا شود، موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه دیده است که با وجود پیگیری‌های این سازمان هنوز محقق نشده است.

رییس قوه قضاییه با تقدیر از اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در پیگیری پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی، تبیین دقیق ابعاد و زوایای حقوقی مساله برای خانواده‌های جانباختگان در این سانحه هوایی را در اطمینان بخشی به آن‌ها نسبت به تلاش دستگاه قضا برای پیگیری حقوقشان مؤثر دانست و نسبت به پیگیری موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های آسیب دیده در جلسه مسئولان عالی قوا تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.