یزد – معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد گفت : ۲۳۰قاضی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند که میانگین سنی این قضات بین ۳۵تا۴۰بوده و ۲۵درصد قضات استان را بانوان تشکیل می دهند .

۲۳۰قاضی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند

به گزارش  خبر نگار قدس آنلاین ،حسین دهقانی پیش از ظهر یک شنبه درسی و یکمین نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات با اصحاب رسانه استان اظهارداشت:۲۳۰قاضی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند که میانگین سنی این قضات بین ۳۵تا۴۰ بوده و ۲۵درصد قضات استان را بانوان تشکیل می دهند.

وی افزود : این افراد از نجبگان استان محسوب می شوند  اما با توجه  به مقررات و محدویت هایی که وجود دارد نمی توان از همه ظرفیت بانوان در دستگاه قضائی استفاده کرد .

دهقانی درخصوص برنامه های این معاونت گفت : ارائه خدمات قضائی همواره منتقدان مستقیم و غیر مستقیمی را به همراه داشته و برنامه هایی که توسط این معاونت اجرا شده  بازخوردهای خوبی را در پی داشته است .  

وی تصریح کرد : کرسی ها ی نقد و آزاد اندیشی درمورد  ارائه خدمات قضائی  با حضور صاحب نظران و نخبگان  دستگاه قضا ئی در استان برگزار گردیده که دراین زمینه سه شیوه حضور کارشناسان در فضای مجازی، شیوه نقد داخل مجموعه قضائی و شیوه نقد در فضای عمومی مطرح شده است .

معاون دادگستری استان ادامه داد : در این کرسی ها  هر هفته یکی از آرای قضائی استان به بحث گذاشته می شود و منتقدان و کارشناسان به تبیین و بررسی آرا پرداخته و نقاط ضعف و قوت آرا را برسی می کنند .  

 وی خاطر نشان ساخت : این کرسی ها که با حضور کارشناسان و نخبگان دستگاه قضائی برگزار می شود علاوه بر انتقال تجریبات به بدنه  انسانی دستگاه قضائی، یک نوع آموزش هم برای نیروی انسانی دستگاه محسوب می شود  .

دهقانی با بیان اینکه اتقان و تقارب آراء قضائی یکی ازدیگراقدامات این معاونت است افزود : ما اعتقاد داریم که بین آراء قضائی نباید تفاوت زیاد وجود داشته باشد به همین دلیل اتقان و تقارب آراء دردستورکارقرارگرفته که این امردیدگاهها و آرا را به هم نزدیک می سازد و موجب اقناع افکارعمومی هم خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.