کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بین طرفداران آقای ترامپ که معتقد به حمل اسلحه هستند و طرفداران آقای بایدن که مخالفان داشتن اسلحه هستند ومعتقدند کارها باید به صورت قانونی دنبال شود اختلافات شدیدی به وجود آمده که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

سید رضد صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با قدس آنلاین در خصوص حوادث پیش روی انتخابات آمریکا به ما گفت: مجموعه نظرسنجی هایی که تا کنون در بین استان ها و ایالت های مختلف آمریکا صورت گرفته و بررسی‌های جمعیتی و کارتهای الکترال نشان می‌دهد آقای جوبایدن در حال حاضر با تفاوت آماری قابل توجه بین ۷ تا ۹ درصدی بالاتر از آقای ترامپ قرار دارد، هر چند در برخی ایالت‌های آمریکا این رقم به 12 درصد هم رسیده است.

وی دراین باره افزود: اما به طور متوسط رقم کلی عنوان شده بین ۷ تا ۹ درصد است. قطعاً عملکرد آقای ترامپ در سیاست داخلی و خارجی آمریکا و عدم احترام به قوانین موجود داخلی این کشور موجب کاهش محبوبیت شدید وی شده است. از سوی دیگر آقای ترامپ در حال دامن زدن به اختلافات شدیدی در این کشور است.

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: آقای ترامپ اعلام کرده آگر آقای بایدن رئیس جمهور این کشور شود حتماً تقلبی در انتخابات صورت گرفته است لذا انتخابات را از طریق پستی قبول نخواهم کرد. به نظر می رسد اگر انتخابات به نفع آقای بایدن تمام شود آقای ترامپ قدرت را واگذار نکند.

صدرالحسینی در خصوص تفاوت این انتخابات با سایر انتخابات های آمریکا گفت: روندی که آقای ترامپ دنبال می‌کند متفاوت از سایر انتخاباتی است که در آمریکا اتفاق افتاده است. در بین پنجاه و شش انتخاباتی که تا کنون در آمریکا اتفاق افتاده چنین موضوعی در آمریکا دیده نشده لذا قرار است دراین باره بعد از 13 آبان که انتخابات به پایان می‌رسد نتیجه گیری شود.

 صدرالحسینی در خصوص تأثیرات تنش آفرینی‌های آقای ترامپ در ماه های آینده در عرصه داخلی آمریکا گفت: آقای ترامپ تأکید کرده که به هیچ وجه واگذاری قدرت را نمی‌پذیرد. به هرحال مسأله تقلب در انتخابات گذشته آمریکا وجود داشته است اما میزان تقلب به گونه ای نبوده که بر روند انتخابات لطمه ای وارد کند. از سوی دیگر تا کنون عدم واگذاری قدرت در آمریکا هم سابقه نداشته است.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: عدم واگذاری قدرت اولین بار است که در آمریکا انجام می‌شود. عدم واگذاری قدرت در آمریکا در روزی که تحلیف در این کشور صورت می گیرد قطعاً منجر به درگیری‌هایی بین طرفداران دو حزب می‌شود، درگیری هایی که ممکن است روند خطرناکی را در داخل آمریکا افزایش دهد.

صدرالحسینی خاطر نشان کرد: بین طرفداران آقای ترامپ که معتقد به حمل اسلحه هستند و طرفداران آقای بایدن که مخالفان داشتن اسلحه هستند ومعتقدند کارها باید به صورت قانونی دنبال شود اختلافات شدیدی به وجود آمده که تاکنون در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است لذا موضوع لیبرال دموکراسی که در چهارصد سال گذشته آمریکایی ها خود را سردمدار آن می‌دیدند به انتهای خط رسیده است.

استاد بین الملل خاطر نشان کرد: احتمال می‌توان داد در صورت عدم واگذاری قدرت از سوی آقای ترامپ شاهد اتفاقات ناگوار و فجایای انسانی در آمریکا باشیم. حتی برخی از کارشناسان و تحلیلگران آمریکایی می‌گویند شاید فرصتی برای تجزیه طلبان آمریکایی ایجاد شود. هرچند این موضوع بسیار بدبینانه است اما آنچه در کشور آمریکا که در صد سال گذشته یک ابرقدرت بوده اتفاق می‌افتد نشان دهنده افول قدرت آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.