معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از قطع شدن ارز دولتی ۹۰ درصد کالاهای اساسی خبر داد.

ارز دولتی ۹۰ درصد کالاهای اساسی قطع شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری مقدم ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار خلیل آباد که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه اعضای دولتی در خراسان رضوی در کنار بخش خصوصی تلاش دارند که مشکلات مرتفع شود، ولی ۹۰ درصد کالاهای اساسی در حال حاضر با ارز غیر دولتی خریداری می‌شود.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: الان نمی‌شود گفت، گرانفروشی، بنابراین گرانی اجناس در روزها و ماه‌های اخیر مربوط به خرید اقلام به صورت ارز غیردولتی است.

وی از پیگیری مسوولان خراسان رضوی در این خصوص خبر داد و گفت: گرانی‌های اخیر در حوزه دام و نهاده‌های دامی بی‌تاثیر از این وضعیت نیست، اما فعلا باید بپذیریم و این گرانی وجود دارد.

غفوری مقدم تفویض اختیار از تهران به مراکز استانی را امری ضروری نام برد و افزود: براساس ضریب جمعیتی و جدولی که استانداری در اختیار ما می‌گذارد سهمیه شهرستان‌ها ارسال می‌شود لذا پیگیری می‌کنیم تا عدالت ارسال سهمیه‌ها به شهرستان بروزرسانی شود.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه نظارت‌ها در چند هفته گذشته در مرکز استان تشدید شده، اظهار کرد: در بحث آرد و نان به زودی تصمیمات دولت اعلام خواهد شد.

وی صدور مجوز آزادپزی نانوایی در این شهرستان و دیگر شهرستان‌ها را منوط به تصمیم استان ذکر کرد و نظر موافق خود را با صدور مجوز به صورت آزادپزی اعلام کرد.

غفوری مقدم اظهار کرد:در اجرای این طرح مشتریان می‌توانند انتخاب نان مورد نیاز خود را داشته باشند.

معاون بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: رئیس اداره صمت شهرستان پیگیری کند تا سهمیه آرد خلیل آباد از سایر کارخانجات آرد در خراسان رضوی هم داده شود.

وی با اشاره به اینکه بحث توزیع نهاده‌های دامی به صورت ملی و استانی بوده، بیان کرد: واقعیت این است که دامداران و مرغداران ۵۰ درصد نهاده مورد نیاز خود را یارانه‌ای می‌توانند تامین کنند و مابقی نهاده مورد نیاز خود را به صورت آزاد تهیه می‌کنند که منجر به مشکلات این قشر شده، بنابراین پیشنهاد ما در استان این بود که قراردادهای تامین نهاده‌ها به صورت مستقیم با کارخانجات تولیدکننده باشد و این را از وزیر پیگیر هستیم تا انجام شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.