زنجان-رئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت: بیش از ۱۴ هزار دز واکسن آنفلوانزا به جامعه هدف تزریق شده است.

واکسن آنفلوانزا به میزان لازم در زنجان وجود دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به اینکه  میزان شیوع بیماری آنفلوانزا امسال در نیمکره جنوبی و در سطح کشور وبه تبع آن در استان زنجان به علت رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی بسیار پایین است.گفت:واکسن آنفلوانزا به میزان لازم در سطح استان وجود دارد.

رییس مرکز بهداشت استان زنجان با بیان اینکه سهمیه استان ۱۷ هزار دز واکسن بود ادامه داد:  بیش از ۱۴ هزار واکسن مورد نیاز استان به پزشکان مراکز بهداشتی درمانی، بیماران خاص ازجمله دیالیزی، پیوند کلیه، سرطان، هموفیلی و کم‌خون، و جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی ریوی و مادران باردارتزریق شده است.

صائینی گفت:افراد دیگری که از لحاظ پزشکی نیازمند واکسن هستند ازجمله بیماران دیابت، قلبی، آسم و ریوی باید از داروخانه تهیه کنند.

صائینی با بیان اینکه از مجموع حدود ۲ هزار تخت،۴۲۰ تخت بیمارستانی به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته است.افزود: متوسط سن بیماران مبتلا به کرونا، ۵۸ سال است.
وی درصد مواجهه مردم استان با این بیماری را  ۱۷ درصد و شهر زنجان را  ۲۰ درصد عنوان کرد و یاد آور شد: حدود ۸۰ درصد از مردم با این بیماری مواجهه نداشته‌اند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.