فرماندار گناباد از پرداخت ۱۱۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی به آسیب دیدگان کرونا در این شهرستان طی پنج ماه گذشته خبر داد.

۱۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به آسیب‌دیدگان کرونا در گناباد پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی اظهار کرد: این تسهیلات در قالب دو هزار و ۱۵۶ پرونده به متقاضیان دارای شرایط، پرداخت شد.

وی ادامه داد: ۷۰۵ پرونده دیگر هم با اعتبار ۱۰۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال برای پرداخت در اختیار بانکهای عامل قرار دارد و بانکها باید پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا را در اولویت اقدامات خود قرار دهند تا به طول کامل جذب و پرداخت شوند.

فرماندار گناباد گفت: با وجود شرایط حساس و خطرناک شیوع ویروس همه گیر کرونا و افزایش موارد ابتلا و بستری و فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در سطح جامعه ، میزان استفاده مردم این شهرستان از ماسک از ۸۲ درصد طی ماههای گذشته هم اکنون به ۶۰ درصد کاهش یافته است و مدیران و پرسنل ادارات علاوه بر الزام خود به استفاده از ماسک در محیط اداری از ارایه خدمات به ارباب رجوع فاقد ماسک خودداری و رسانه ها هم در قالب اخبار و گزارشها خطرات و تهدیدهای ناشی از رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی را برای مردم تبیین کنند.

قربانی افزود: بیش از چهار هزار آزمایش کرونا تاکنون در گناباد از متقاضیان و موارد مشکوک گرفته شده و هزینه هر آزمایش پنج میلیون ریال است و در مجموع ۲۰ تا ۲۵ میلیارد ریال بدین منظور هزینه شده است و هزینه درمان هر بیمار کرونای به طور متوسط ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال است.

وی تاکید کرد: با یک پیشگیری ساده و رعایت پروتکلهای بهداشتی این هزینه ها به مراتب کاهش می‌یابد ولی هم اکنون مبالغی که باید صرف توسعه و عمران شهری شود برای هزینه های سنگین درمان بیماری کووید ۱۹ اختصاص می یابد.

فرماندار گناباد گفت: در شرایطی که آمار فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای مجاور گناباد زیاد است و تنها در نیشابور ۶۰۰ نفر تاکنون بر اثر این بیماری جان خود از دست دادند با ارایه خدمات مطلوب درمانی در گناباد آمار تلفات این بیماری به مراتب کمتر است.

توسعه زیرساختها و اشتغال دستاورد مهم دولت در گناباد

فرماندار گناباد توسعه زیرساختها در بخشهای مختلف و حمایت از تولید و صیانت از اشتغال را مهمترین دستاورد دولت دوازدهم طی سالجاری در این  شهرستان دانست.

قربانی گفت: گامهای بلندی برای حفظ و صیانت از اشتغال موجود آن هم در شرایط سخت ناشی از جنگ اقتصادی و تحریمهای ظالمانه دشمنان  با اهتمام مسوولان و دولتمردان در گناباد برداشته شده است که نوید بخش توسعه و رونق اقتصادی منطقه است.

وی افزود: سهمیه امسال گناباد برای ایجاد اشتغال ۷۶۳ نفر است و با اهتمام مسوولان ذیربط از ابتدای امسال تاکنون ۶۳۵ نفر از این تعداد محقق و ۵۵۶ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان ذیربط پرداخت شد.

وی اضافه کرد: طرح تولید فروسلیس منیزیم که با سرمایه گذاری چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی از محل سهم آورده بخش خصوصی در این شهرستان در حال اجراست تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار گناباد گفت: با توجه به ظرفیتهای عظیم معادن این شهرستان این طرح در زمینه تولید سلیس و شمش‌های منیزیم اجرا می‌شود که پس از بهره‌برداری توسعه و رونق اقتصادی و ارزش افزوده بسیار برای گناباد خواهد داشت و اشتغال منطقه را متحول می کند.

قربانی افزود: خط ریلی یونسی به گناباد به عنوان قطعه نخست طرح راه آهن مشهد به زاهدان به طول ۵۸ کیلومتر تاکنون ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۵۴۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: احداث  فرودگاه گناباد هم با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد در حال اجراست و تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و اجرای آن هزینه شده است و تلاش می شود که تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

فرماندار گناباد گفت: عملیات گازرسانی به واحدهای صنعتی این شهرستان تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۳۷ واحد صنعتی تاکنون از نعمت گاز برخوردار شدند و گازرسانی به روستاهای گیسور و چاه بخشی این شهرستان هم در دست اجراست و تا زمستان امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

قربانی افزود: گازرسانی به پنج روستای بخش کاخک که از چندی قبل متوقف شده بود با تلاش مسوولان ذیربط و پیگیری های نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی به جریان افتاد و امیدوارم که طی امسال مردم این مناطق از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی همچنین از اختصاص ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی قنوات، اجرای طرحهای آبیاری نوین بخش کشاورزی و اصلاح و توسعه شبکه روشنایی شهری و روستایی گناباد از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

فرماندار گناباد گفت: در این برهه زمانی که در سخت ترین شرایط اقتصادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و با وجود اهتمام مسوولان برای خدمات به مردم برخی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت دوازدهم و نظام جمهوری اسلامی هستند و با این اقدام خود آب به آسیاب دشمن می ریزند.

قربانی افزود: این افراد یا شرایط را درک نمی کنند و یا با نظام وانقلاب اسلامی دشمنی دارند ولی با عزم جدی نظام و دولتمردان از این شرایط عبور می کنیم.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری ادامه داد: معظم له به صراحت عنوان کردند که من اعتقاد ندارم که مسوولان در زمینه اقتصادی تلاش نمی کنند بلکه تلاشهای خوبی در برخی بخشها انجام شده است و رهبر معظم انقلاب حضور مدیران قوی و خستگی ناپذیر را برای عبور از این شرایط لازم دانستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.