مجموع مطالبات بلندمدت شرکت ملی گاز ایران در پایان سال 97 بالغ بر 58 هزار و 694 میلیارد تومان بوده که 48 هزار و 956 میلیارد تومان از رقم مذکور، طلب شرکت ملی گاز ایران از شرکت های فرعی خود است.

جزئیات مطالبات ۵۸.۶ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز ایران

قدس آنلاین: یکی از بخش هایی که در قالب یادداشت های توضیحی گزارش صورت مالی شرکت های دولتی، توضیحاتی درباره آن ارائه می شود، دریافتنی ها (مطالبات) بلندمدت این شرکت هاست.

براساس صورت مالی شرکت ملی گاز ایران در سال 1397، مجموع مطالبات بلندمدت این شرکت در پایان سال مذکور، 58 هزار و 694 میلیارد تومان بوده است. 48 هزار و 956 میلیارد تومان از رقم مذکور، طلب شرکت ملی گاز ایران از شرکت های فرعی خود بابت کالای واگذاری، اموال منقول و غیرمنقول، دارایی های در جریان تکمیل و وجوه سرمایه ای و همچنین 9 هزار و 735 میلیارد تومان از این رقم طلب شرکت ملی گاز ایران از شرکت ملی نفت ایران بابت صادرات سوخت صرفه جویی شده بوده است.

براساس بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 1393 کل کشور که در ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تنفید شده است، دو فقره قرارداد بیع متقابل تا سقف 6 میلیارد و 338 میلیون دلار آمریکا بابت طرح های گازرسانی به شهر و روستا و گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان مابین شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت در خصوص صادرات سوخت صرفه جویی شده، منعقد گردیده که با توجه به دستورالعمل مالی به شماره گ 21363/000/8 مورخ 20 اردیبهشت ماه 1394 مانده مطالبات مذکور مربوط به صورت وضعیت های تایید شده توسط وزارت نفت است که از طریق شرکت ملی نفت ایران می بایست تسویه گردد.

براساس این گزارش، با توجه به دستورالعمل های مالی مانده مطالبات کوتاه مدت شرکت ملی گاز ایران از شرکت های فرعی در پایان هر سال به حساب بلندمدت این شرکت منتقل و با افزایش سرمایه شرکت های مذکور تسویه می گردد. همچنین بدهی بلندمدت شرکت انتقال گاز ایران به شرکت ملی گاز ایران که بخش عمده بدهی شرکت های فرعی به این شرکت را تشکیل می دهد در سنوات آتی از طریق افزایش سرمایه تسویه می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.