رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد و بجستان گفت: ۵۴ درصد خانه‌های روستایی در گناباد و ۳۳ درصد واحدهای مسکونی روستاهای بجستان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید مقاوم سازی شده است.

۸۷ درصد خانه‌های روستایی گناباد و بجستان مقاوم سازی شده است

به گزارش قدس آنلاین، ناصر چیتگر افزود: ۱۲ هزار و ۳۶ واحد مسکونی معادل ۵۴ درصد خانه های روستایی در گناباد طی هفت سال گذشته مقاوم سازی شده است و شش هزار و ۵۱۵ واحد دیگر به مقاوم سازی نیاز دارد.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع چهار هزار و ۸۱۰ مسکن روستایی در بجستان نیز ۱۵۹ واحد معادل ۳۳ درصد آنها تاکنون مقاوم سازی شده و سه هزار و ۲۱۶ واحد معادل ۶۷ درصد آنها نیازمند مقاوم سازی است.

رییس بنیاد مسکن گناباد و بجستان گفت:  توسعه و عمران مناطق روستایی و اجرای کیفی طرح‌های هادی و مقاوم سازی مسکن محرومان از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید طی سنوات گذشته در این شهرستان‌های جنوبی خراسان رضوی بوده است.

چیتگر اظهار کرد: با هدف کاهش مشکلات تامین مسکن محرومان در مناطق روستایی بر اساس تفاهم نامهای که سال گذشته بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی به امضا رسید تاکنون گام‌های خوبی در کاهش این معضل برداشته شده و  طرح های ارزشمندی نیز در دست اقدام است.

وی افزود: بر این اساس امسال ۲۲۱ فقره تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریالی و ۲۵۰ میلیون ریالی بلاعوض در قالب طرح ساخت مسکن محرومان به افراد معرفی شده از کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی این شهرستانها پرداخت می شود.

رییس بنیاد مسکن گناباد و بجستان گفت: در راستای رویکرد دولت برای توسعه و عمران در مناطق روستایی، تسهیلات مقاوم سازی مسکن در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گفته چیتگر از محل اعتبارات بند الف و عواید حاصل از فروش زمین، ۱۵ میلیارد ریال برای زیرسازی و ساخت جدول معابر روستایی در ۱۰ روستای گناباد و بحستان اختصاص یافته است که این طرح‌ها با ۱۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

شهرستان‌های گناباد و بجستان در مجموع با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.