در حالی که بیش از 2 ماه تا رسیدن احتمالی بایدن به قدرت در آمریکا فاصله وجود دارد، برآوردها نشان می‌دهد تا آن زمان 70 هزار آمریکایی دیگر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

رویترز: تا رسیدن بایدن به قدرت 70 هزار آمریکایی دیگر از کرونا می‌میرند

به گزارش قدس آنلاین، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات که بر اساس برآورد رسانه‌ها، رئیس جمهور بعدی آمریکاست متعهد شده که پس از رسیدن به قدرت کنترل شیوع ویروس کرونا را در اولویت خود قرار خواهد داد.

اما بر اساس برآورد خبرگزاری رویترز، تا روز 20 ژانویه (1 بهمن) که بایدن احتمالا به قدرت می‌رسد بیش از دو ماه باقی مانده و با توجه به روند ابتلا به کرونا در آمریکا، تا آن تاریخ بیش از 8 میلیون آمریکایی دیگر به کرونا مبتلا خواهند شد و تعداد قربانیان نیز 70 هزار نفر افزایش خواهد یافت که در این صورت تعداد مبتلایان افزایش احتمالی 80 درصدی و تعداد قربانیان افزایش 29 درصدی خواهد داشت.

کارشناسان اعلام کرده‌اند تنها راه تغییر این پیامد آن است که دولت ترامپ یا مقامات ایالتی راهبرد خود را تغییر داده و اقدامات شدیدتر و هماهنگ‌ شده‌تری را در پیش بگیرند و هوای سردتر به چالش افزایش تعداد مبتلایان خواهد افزود.

«گرگ گونزالوس» استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه ییل می‌گوید: «همه‌گیری در حال بدتر شدن از آن چیزی است که در بهار بوده و برای تمامی آمریکایی‌ها وخیم‌تر خواهد شد.»

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکنیز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار ۲۷۴ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۲۴۵ هزار و ۵۷۸ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۶۰ هزار و ۷۸۸ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۱۰ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.