مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۶ خبرنگار سهمیه طرح ترافیک امسال را دریافت کرده اند اعلام کرد: هفته آینده اسامی یک هزار و ۸۰۰ نفر از خبرنگاران در سامانه شفافیت قرار می‌گیرد و مابقی پس از بررسی مدارک بارگذاری می‌شود.

اسامی خبرنگاران در سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از معاونت حمل و نقل، ترافیک، عمار سعیدیان فر روز دوشنبه با بیان اینکه از ابتدای اعلام آغاز ثبت نام طرح ترافیک خبرنگاران، ٤ هزار و ٦٩٠ نفر برای دریافت طرح ترافیک خبرنگاران ثبت نام کردند تصریح کرد: تخصیص سهمیه آرم طرح ترافیک به خبرنگاران از سوی کمیته ای ٧ نفره متشکل از نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک، نمایندگانی از ٢ کمیسیون فرهنگی اجتماعی و کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران، انجمن صنفی مدیران رسانه های غیر دولتی و انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه حتی یک فقره آرم طرح ترافیک خبرنگاران بدون نظر اعضای کارگروه ۷ نفره تخصیص داده نشده است، گفت: تعداد سهمیه های تخصیصی به مدیران مسئول رسانه ها اعلام شد و برابر اعلام و معرفی اسامی خبرنگاران از سوی مدیران مسئول رسانه ها، تخصیص سهمیه به خبرنگاران صورت گرفته است.

سعیدیان فر ادامه داد به ۲ هزار و ۶۰ نفر از خبرنگاران سهمیه طرح ترافیک تخصیص یافته و ۲ هزار و ۶۳۰ نفر دیگر نیز برای صدور کارت بلیط مترو معرفی شده اند.

مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح های ترافیکی اعلام کرد: با تصمیم کارگروه تخصیص سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری، برای نخستین بار به ١٤٠ رسانه و نشریه جدید که در سنوات گذشته سابقه دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نداشته اند، سهمیه تخصیص یافته است.

وی اعلام داشت: یکی از رسانه ها در دو هفته پیش در مکاتبه ای با سازمان حمل و نقل و ترافیک خواهان افزایش تعداد سهمیه تخصیصی به آن رسانه بود و در ضمن افرادی که معرفی شده توسط آن رسانه بعضا خبرنگار نبودند، که به این درخواست پاسخ مثبت داده نشد، زیرا اولا زمان تخصیص سهمیه طرح ترافیک خبرنگاری به پایان رسیده است، ثانیا تغییر در تعداد سهمیه تخصیصی منوط به نظر و رای اکثریت افراد کارگروه خبرنگاری می باشد و سازمان حمل و نقل و ترافیک در این موضوع به تنهایی تصمیم گیر نیست، ثالثا سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران متعلق به خبرنگارانی و اصحاب رسانه ای است که واقعا در این حرفه مشغول به خدمت هستند.

به گزارش ایرنا، پس از شیوع کرونا بنابر تصمیم شورای ترافیک تهران، ساعت اجرای این طرح‌ها کاهش یافته و از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ در حال اجرا است.

به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شد و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی بود.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.