کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی گفت:ضرورت و اولویت برای متولیان نهاد مردمی بسیج، برجسته کردن وجوه فرهنگی و اجتماعی بسیج است.

رسانه‌ها مسؤول برجسته کردن نقش فرهنگی و اجتماعی بسیج هستند

مرتضی طلایی فعال سیاسی و فرهنگی و عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص اهمیت برجسته سازی نقش مردمی بسیج گفت : اگر بخواهیم بسیج را معنی کنیم معنی واقعی بسیج یعنی خود مردم. به این معنا که بسیج را نباید یک نهاد حاکمیتی یا نهاد دولتی بدانیم، بلکه بسیج یک نهاد مردمی است خود مردم در کنار یکدیگر چنین سازمان مردم نهادی را تشکیل داده اند. 

وی در ادامه در خصوص نامگذاری بسیج گفت : در اوایل انقلاب مردم به دنبال اسامی مختلفی برای بسیج بودند اینکه بسیج ملی باشد یا سازمان بسیج باشد، اما مساله و نکته اول و با اهمیت این است که بسیج یعنی مردم، مردمی که دور هم جمع می‌شوند و یک سازمان مردم نهاد ملی برای ارائه خدمات مختلف به هم وطنان خود تشکیل می دهند تا به واسطه حجم یک نهاد مردمی کیفی و تنوع فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند تحت نظر نهاد انقلابی می‌توانند از یکدیگر  پشتیبانی‌های لازم را به عمل بیاورند. 

وی در این باره خاطر نشان کرد :  بسیج به تعبیری آچار فرانسه انقلاب، کشور، نظام و مردم است که در طول حیات خود خدمات زیادی به کشور و ملت ارائه کرده است.هر جای کشور مردم و نظام دچار مشکل شده‌اند بسیج و مردم در کنار هم آماده خدمت گذاری بودند از  دوران دفاع مقدس تا همین دوران کرونا، محله به محله و شهر به شهر بسیج حتی در حوزه خدمات بهداشتی و سلامت به مردم کمک کرده است تا این مشکل و بیماری منحوس مهار شود.

 مرتضی طلایی در خصوص تلاش دشمن برای ایجاد بد بینی و تخریب چهره بسیج در میان مردم جامعه گفت : متاسفانه موضوعی که از آن غفلت شده و این موضوع برای جامعه به خوبی تببین نشده که در مقاطعی که بسیج در برابر فتنه ها و بحران‌ها و اغتشاشات داخلی برای حفظ انقلاب‌ و حفاظت از امنیت مردم ایستادگی کرده دشمنان با بزرگنمایی این موضوع تلاش کرده‌اند تا بسیج را ضد مردم معرفی کنند. 

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت : انتظار می‌رود سازمان مردم نهاد بسیج به عنوان یک نهاد مردمی توجه ویژه‌ای به گفتار  رفتار خود داشته باشد ضمن اینکه سازماندهی آموزش هایی که برعهده می‌گیرد  وجوه فرهنگی اجتماعی بسیج را بیش از پیش درنزد افکار عمومی برجسته کند. ضرورت دارد رسانه ها خدمات گسترده ی بسیج را در حوزه‌های اجتماعی به اطلاع مردم برسانند و  سعی کنند چهره نظامی و امنیتی به بسیج ندهند، اصلا نیازی به انجام این کار نیست بلکه ضرورت و اولویت برای متولیان این نهاد مردمی، برجسته کردن وجوه فرهنگی و اجتماعی بسیج است تا درون نهاد بسیج آموزش‌ها و اولویت‌های فرهنگی اجتماعی و خدماتی برای جامعه ملموس‌تر و عینی‌تر نشان داده شود. 

مرتضی طلایی خاطر نشان کرد :بسیجیانی که مفتخر به حضور در این سازمان مردم نهاد هستند باید دقت کنند آنها امانت دار حفاظت و صیانت از انقلاب و خون شهدا هستند. اگر خواهان حراست از خون شهدا هستند  باید با رویکرد فرهنگی  و اخلاق مدارانه در جامعه حاضر شوند، سعی نکنند چهره بسیج را نزد افکار عمومی یک چهره امنیتی نشان دهند که مستمسکی برای دشمنان در دوری جوانان و نوجوانان مسلمان از پیوستن به بسیج باشد. 

وی در ادامه بیان داشت :نکته دوم حائز اهمیت این است که خواهران و برادران بسیجی در بدنه بسیج خود را در جامعه با افتخار بسیجی معرفی کنند، با گفتار، رفتار، اخلاق و منش فرهنگی تربیتی خود را بسیجی عنوان کنند و اخلاق بسیجی را به مردم نشان دهند.

وی در خصوص وظایف رسانه ها نسبت به بسیج گفت : از سوی دیگر از رسانه ها انتظار می‌رود  خدمات نهاد مردمی بسیج را برجسته و به مردم عرضه کنند این سه بخش یعنی متولیان بسیج، خود بسیجی‌ها و رسانه‌ها می‌توانند چهره  مقدس این نهاد مردمی را منزه از انتساب‌هایی کنند که دشمنان  به بسیج وارد می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.