مدیر مرکز رسیدگی به مساجد خراسان رضوی گفت: طرح نذر هشتم قرار است به صورت ماهیانه اجرا شود که در هشتم هر ماه هشت نفر به همت اهالی مسجد و مردم آزاد شوند تا بتوانیم محله‌های بدون زندانی داشته باشیم.

مساجد خراسان هر ماه ۸ زندانی معسر را آزاد می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع اظهار کرد: طرح نذر هشتم قرار است به صورت ماهیانه اجرا شود که در هشتم هر ماه هشت نفر به همت اهالی مسجد و مردم آزاد شوند تا بتوانیم محله‌های بدون زندانی داشته باشیم.

مدیر مرکز رسیدگی به مساجد خراسان رضوی ادامه داد: با اجرای این طرح بنا داریم که فرهنگ‌سازی اتفاق بیفتد تا مردم نسبت به هم محله‌ای‌های خود بی‌تفاوت نباشند و این طرح مانند همان است که مردم در گذشته پیگیر هم محله‌ای‌های خود بودند تا اگر مشکل ناخواسته‌ای برایشان به‌وجود می‌آمد را حل کنند.

وی افزود: حال ما دنبال آن هستیم که آن همدلی و مواسات را در برطرف کردن گرفتاری‌های همسایه‌ها پیش بگیریم تا مردم به همدیگر خدمت کنند.

مهدوی ارفع عنوان کرد: طرح نذر هشتم هم با این رویکرد که اگر ما مسلمانیم باید نسبت به مسلمانان و افراد جامعه اهتمام بورزیم و براساس سخن پیامبر اسلام که فرمودند، من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین  فلم یجبه فلیس بمسلم، اگر کسی نیازی داشت و مطالبه‌ای کرد و این‌ها جوابش را ندادند مسلمان نیست، باید نسبت به همدیگر افراد در جامعه اسلامی بی‌تفاوت نباشند، حتی اگر غیرمسلمان از ما کمک بخواهد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: البته در این ماه به ۹ نفر کمک شده است تا از زندان آزاد شوند.

وی با بیان اینکه این افراد توسط اداره کل زندان‌ها معرفی می‌شوند، تصریح کرد: آن‌ها براساس امتیازاتی که وجود دارد مانند فعالیت‌های فرهنگی و دیگر اولویت‌ها این افراد را انتخاب می‌کنند و مساجد تأمین‌کننده هزینه‌ای هستند که باید فرد متقبل شود، ضمن اینکه باید اثبات شود که فرد جزو معسرین است و امکان پرداخت هزینه خروج از زندان را ندارد.

مهدوی ارفع تصریح کرد: افرادی هستند که برای مبلغ کمی مانند ۴ میلیون سال‌ها است در زندان هستند و نمی‌توانند این را فراهم کنند تا به آغوش خانواده برگردند.

مدیر مرکز رسیدگی به مساجد خراسان رضوی تاکید کرد: در اصل فرهنگ‌سازی برایمان مدنظر است تا بعد از مدتی همه افراد جامعه، خود اقوام و خویشان فرد این کار را انجام دهند و این کار یک فرهنگ جاری و ساری در میان مردم شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.