عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰از موضوع زیارت و حاشیه شهر مشهد غفلت کرده است.

 غفلت دولت از موضوع زیارت و حاشیه شهر مشهد در لایحه بودجه سال۱۴۰۰/دولت اعتقادی به موضوع زیارت ندارد

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: نتایج بی توجهی دولت به موضوع زیارت ، در چند سال آینده نمایان خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل اینکه دولت فعلی اعتقاد و باوری  به حوزه زیارت ندارد همانند سال های گذشته که در لایحه بودجه ردیفی را به موضوع زیارت اختصاص نداده بود امسال نیز این رویکرد را در پیش گرفته است وبرای دومین سال متوالی  در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از حوزه زیارت غفلت کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود:  از طرفی در سال های اخیر شاهد یک نوع لج بازی و بی تفاوتی به تخصیص بودجه زیارت از سوی دولت هستیم به طوری که حتی پس از اینکه نمایندگان مجلس و بویژه تلاش  نمایندگان سه استان زیارتی کشور ،ردیفی  با عنوان زیارت در بودجه تعریف ، تصویب  و به عنوان قانون به دولت تکلیف شد اما در عمل دولت یک ریال از این بودجه را تخصیص نداد.

وی بابیان اینکه  دولت موضوع زیارت را به عنوان یک وظیفه حاکمیتی قبول ندارد، ادامه داد: از نتایج این بی تفاوتی دولت می توان به کاهش ماندگاری زائر در شهرمقدسی مثل مشهد اشاره کرد به طوری که این بازه زمانی که در دهه های اخیر بین ۵تا۷ روز بود در حال حاضر به ۲تا۳روز کاهش پیدا کرده است و اگر این بی تفاوتی دولت به موضوع زیارت تداوم داشته باشد این زمان ماندگاری زائر در سال های آینده به ۱تا۲روز تنزل پیدا خواهد کرد که جای تامل دارد.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه دولت رویکرد شفافی در حوزه زیارت ندارد و صرفا به انجام اقدامات تبلیغاتی در این زمینه بسنده می کند،  تصریح کرد:  همچنین علی رغم مشکلات و مسائل خاصی که در حاشیه کلان شهر مشهد وجود دارد اما دولت در لایحه بودجه سال اینده ردیف و جدول خاصی برای رفع مشکلات این منطقه نیز پیش بینی نکرده است که جای سوال و تعجب از دولت دارد.

وی افزود:  اگرچه نمایندگان شهر مشهد در ایجاد ردیف بودجه خاص برای حاشیه این شهر در لایحه بودجه سال آینده تلاش خواهند کرد اما از دولت انتظار دارند که در تخصیص این بودجه لج بازی نکند به طوری که برای بودجه حاشیه شهر مشهد در  سال جاری تاکنون مشخص نیست که دولت چند درصد آن را تخصیص داده است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.