کارشناس مسائل سیاسی گفت: قطعاً جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره‌ای بر سر مسائل امنیتی و به حق خود مثل تولید تسلیحات برای بازدارندگی و مقاومت در برابر حملات احتمالی دشمنان، نخواهد کرد.

اصلاح طلبان برای مذاکره با آمریکا آدرس غلط به مردم ندهند

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی و منطقه در گفت‌وگوبا قدس آنلاین در خصوص صحبت های اصلاح طلبان مبنی بر انتشار شایعه اینکه اصولگرایان قصد مذاکره با آمریکا را دارند گفت: بنده به عنوان دبیر کل یک حزب اصولگرا موضوع مذاکره با آمریکا را قطع به یقین رد می‌کنم چرا که می‌دانم اصولگرایان انقلابی هیچ گونه مذاکره‌ای با آمریکا بر سر مسائل داخلی و مسائل دفاعی وامنیتی و مقاومت که موضوعاتی است که آمریکا، اروپا و رژیم صهیوینیستی سالهاست آن را دنبال می‌کنند یا یکی از اصلی‌ترین مطالبات آنها از ماست ندارند و نخواهند داشت چرا که معتقدیم براساس نقشه راهی که رهبری ترسیم کرده‌اند باید کار را جلو ببریم.

وی دراین باره افزود: قطعا جمهوری اسلامی ایران هیچ مذاکره ای بر سر مسائل امنیتی و به حق خود مثل تولید تسلیحات برای بازدارندگی و مقاومت در برابر حملات احتمالی دشمنان، نخواهد کرد. داشتن سلاح و موشک برای مقاومت در برابر دشمنان یکی از طبیعی‌ترین حقوق هر کشور و ملتی است که جای هیچ گونه مذاکره‌ای با هیچ کس و در هیچ زمانی و به هیچ دلیلی باقی نمی‌گذارد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با بیان اینکه در چه صورتی بازگشت به برجام کلید زده می‌شود، گفت: در صورتی مذاکره در چارچوب برجام صورت داده می شود که آمریکا و اروپا به همان برجامی که امضا کردند اما هیچ گاه به آن عمل نکردند بازگردند، ما زمانی با آنها صحبت می‌کنیم که موضوع فقط مسائل اقتصادی در راستای تامین منافع ملی از جمله برداشته شدن کامل تحریم‌ها  باشد مسأله‌ای که در سال ۲۰۱۶ بدان متعهد شدند اما آقای ترامپ زیر همه چیز زد و اروپا نیز در لفافه در تمام این چهار سال کوچکترین قدمی برای اجرای تعهدات خود برنداشت.

حسین کنعانی مقدم خاطر نشان کرد: ضمن اینکه ما شرط و شروطی هم برای کشورهای غربی داریم به این دلیل که آنها به تعهدات خود عمل نکردند و شرط و شروط ما باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد.

کارشناس مسائل سیاسی درباره تلاش اصلاح طلبان برای اینکه نشان دهند اصولگرایان به دنبال مذاکره با آمریکا هستند گفت: دادن آدرس غلط به مردم که اصولگرایان قصد مذاکره با آمریکا را دارند و یا اصولگرایان برای انتخابات ۱۴۰۰ به دنبال همسویی با آقای بایدن هستند از پایه و اساس غلط است. بیان این مسائل بیشتر منجر به ایجاد شکاف در بین جناح‌های سیاسی می‌شود که در وضعیت کنونی راهبرد درستی نیست، چرا که ما در برابر دشمن نیازمند حفظ وحدت و اجماع نظر داخلی هستیم .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی اسماعیل پور ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اگر نشانی غلط ندهند چند اتفاق می افتند: 1- کارت سبز (گرین کارت) شان باطل می شود. 2- حساب های شان بی پول می شود. 3- برای تفریح و خوشگذرانی نمی دانند به کجا بروند چون آن ها را به همان جا که می خواهند دیگر راه نمی دهند زیرا نوکران خوبی نبوده اند. 4- ....