در پی توافق روسیه با سودان، روسیه علاوه بر ساخت یک پایگاه دریایی در یکی از بنادر این کشور در دریای سرخ، چهار کشتی جنگی از جمله ناو اتمی خود را عازم این منطقه می‌کند.

توافق روسیه با سودان برای ایجاد پایگاه دریایی در دریای سرخ

به گزارش قدس آنلاین، منابع خبری از توافق جدید روسیه با سودان برای ساخت یک پایگاه دریایی در «دریای سرخ» و استقرار ناوهای روسی در منطقه به مدت دستکم ۲۵ سال خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روسیه در تلاش برای توسعه حضور نظامی فرا منطقه‌ای، یک توافقنامه ۲۵ ساله را با سودان برای ساخت یک پایگاه دریایی در این کشور امضا کرد. در این توافق که روز سه شنبه منتشر شد روسیه می‌تواند علاوه بر ساخت یک پایگاه دریایی چهار فروند ناو از جمله کشتی اتمی خود را در بندر «پورت» در سودان مستقر کند.

این توافق ۲۵ ساله در صورت رضایت طرفین به طور خودکار تا یک دوره ۱۰ سال دیگر تمدید می‌شود. در این توافق ذکر شده که حضور نظامی روسیه به تقویت ثبات در منطقه کمک می‌کند. روسیه نیز در مقابل به ارتش این کشور سلاح و تجهیزات نظامی میدهد.روسیه اینک در دریای مدیترانه و در بندر «طرطوس» در سوریه حضور نظامی دارد.

ارتش روسیه توافقنامه‌های همکاری با برخی کشورهای قاره سیاه امضا کرده  و  همچنین در راستای توسعه نفوذ خود در قاره آفریقا، هر از گاهی مستشاران نظامی به کشورهای آفریقایی اعزام می‌کند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.