سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: با همکاری تشکل های مردم نهاد و گروه های جهادی حاشیه شهر زمینه ایجاد اعتماد کارتن خواب ها برای حضور در گرمخانه ها را فراهم کرده ایم.

لزوم اعتمادسازی کارتن خواب ها برای حضور در گرمخانه های مشهد

رضا دانایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر پنج گرمخانه در شهر مقدس مشهد فعال  و چهار  مرکز نیز در مرحله بهره برداری و تجهیز می باشند.

وی تصریح کرد: سال های اخیر گلایه ای مطرح بود که این گرمخانه ها تنها در مناطق محدودی از سطح شهر فعال هستند که امسال برای اولین بار تلاش کردیم علاوه بر افزایش تعداد ، این مراکز را مناطقی ایجاد کنیم که جامعه هدف بیشتری دارند از این رو در حال پیگیری هستیم که در نواحی مختلف مشهد این تعداد را ایجاد و افزایش دهیم .

دانایی افزود : در حال حاضر پنج گرمخانه  در سطح شهر مشهد به آدرس انتهای طبرسی جنوبی میدان فجر، انتهای بلوار شهید آوینی نو کاریز شهید حکیمی ۱۱، مهدی آباد انتهای عباس آباد ۱۳، شهرک شهید باهنر حر۹۰بین شهید ظفری ۳۳ و ۳۵ و بلوار شهید کشمیری نبش شهید کشمیری ۸ فعال  و ۴گرم خانه  نیز  به آدرس طرق شهید ساعی ٤، میدان فجرخیابان قائم، توس۶۵ انتهای نجف  ، خیابان  آزادی ١٣٥  و همچنین  بولوار شهید میرزایی نیز در حال تجهیز و  بهره برداری هستند ، همچنین دو گرمخانه نیز به صورت سیار و در مناطقی که محل حضور کارتن خواب ها است خدمات رسانی به افراد را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه افراد در هنگام ورود به گرمخانه ها   از طریق تست اکسیژن و تب سنج،  غربالگری و به آنها ماسک داده می شود، اظهار   داشت: اقامت در گرمخانه ها  برعکس کمپ های ماده۱۶که متولی آن بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند و اجباری و برای زمان مشخص است،    داوطلبانه و به صورت اقامت شبانه تا ساعت ۸ صبح روز بعد همراه با شام گرم ، صبحانه و خدمات نظافتی است  همچنین در روزهای برفی  یا همراه با سرما افراد بویژه سالمندان و معلولین که  تمایلی به خارج شدن از گرمخانه ها را نداشته باشند اعلام شده است که برای آنها نهار در نظرگرفته شود.  

 سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: اگرچه ظرفیت گرمخانه های مشهد در حال حاضر بالغ بر  ۴۰۰نفر است و بنا داریم این تعداد را به ۶۰۰نفر افزایش دهیم اما حضور افراد در گرمخانه های شهر مشهد بسته به شرایط دمایی متغیر است و مثلا  در برخی از شب ها ۱۲۰نفر و با سرد شدن هوا در هفته های اخیر تا حدود ۲۳۰تا۲۴۰نفر برای اقامت شبانه به این مراکز مراجعه داشته اند.

وی افزود: همچنین در توافق با تشکل های مردم نهاد و گروه های جهادی حاشیه شهر مشهد از انها در خواست کرده ایم که در زمینه دعوت و اعتمادسازی کارتن خواب ها  به حضور در گرمخانه ها همکاری و مساعدت داشته باشند .

دانایی ادامه داد: اگر از افرادی که در گرمخانه ها حضور پیدا می کنند برخی مشکوک به کرونا و یا هر بیماری دیگر باشند موضوع به اورژانس اطلاع داده می شود تا با حضور در محل  زمینه درمان آنها را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: از مردم نیز تقاضا می شود در صورتی که قصد مشارکت در پویش گرمای همدلی و اهدای کمک بویژه لباس گرم، دستکش  و پتو به گرمخانه های فعال سطح شهر را دارند با تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند تا زمینه دریافت کمک های آنها فراهم شود ،  همچنین ادارات فرهنگی همه مناطق شهرداری آماده دریافت این کمک ها هستند از طرفی  چند عضو شورای اجتماعی محلات نیز از گرمخانه های سطح شهر بازدید داشتند تا نسبت به اقلام مورد نیاز برای این مراکز و دریافت کمک های داوطلبانه ای مردم اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.