دبیر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر گفت: دوره های پیشرفته خبرنگاری باحضور اساتید کشوری برای خبرنگارانی که تمایل به پیشرفت سطح کیفی خود داشته باشند توسط بسیج رسانه خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

جشنواره رسانه ای ابوذر در بالاترین سطح کیفی خود خواهد بود/ برگزاری دوره های پیشرفته خبرنگاری باحضور اساتید کشوری در خراسان رضوی

عباس محمدیان در نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که در محل صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: دبیرخانه جشنواره رسانه ای ابوذر تنها مختص به برگزاری جشنواره نیست. اعضای این دبیرخانه در طول سال در تلاش هستند تا به ارتقای سطح فنی خبرنگاران استان کمک نمایند. تاکنون دوره های آموزشی گوناگونی را برگزار کرده و از اساتید معتبر و برجسته کشوری دعوت کرده ایم تا در این دوره ها آخرین مطالب فنی حوزه خبر و رسانه را در اختیار علاقه مندان قرار دهند. اما باید گفت که خبرنگاران معمولا استقبال شایان توجهی از برنامه های آموزشی ندارد.

وی ادامه داد: با قاطعیت می گویم که خبرنگاران خراسان رضوی بویژه در حوزه خبر حرف های زیادی در سطح کشور دارند اما برخی از خبرنگاران با حضور در دوره های فنی خبرنگاری می توانند سطح کیفی خود را ارتقا داده و پیشرفت های بسیار بیشتری داشته باشند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان این نکته که برگزاری دوره های آموزشی منوط به استقبال خبرنگاران هست، خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که هرگونه دوره آموزشی که باعث تقویت بنیه علمی و فنی و پیشرفت خبرنگاران شود را با دعوت از اساتید برجسته کشوری در استان برگزار نماییم.

وی ابراز داشت: جشنواره رسانه ای ابوذر در خراسان رضوی وارد پنجمین سال خود شده است و با عنایت حضرت رضا(ع) و به لطف جامعه خبری استان، برگ زرینی از تاریخ رسانه ای در جشنواره رسانه ابوذر ثبت و ضبط شد. ابوذر برای ماندگاری در تاریخ به ابوذرها نیاز دارد.

محمدیان تصریح کرد: اعضای اجرایی شورای سیاست گذاری جشنواره ابوذر از سازمان بسیج رسانه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما خراسان رضوی، خانه مطبوعات و رسانه استان و برخی از دستگاه های فرهنگی و مدیران رسانه های استان و تعدادی از اعضای فرهیخته و صاحب نظر استان تشکیل شده است.

وی در خصوص اهداف برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذرگفت: کمک به توسعه فضای رسانه ای، تقویت جایگاه رسانه ها، ایجاد فضای رقابتی موثر و سازنده و با هدف تعالی محتوای تولید شده در رسانه ها، تلاش در راستای تقویت و معرفی تولیدات فاخر، توسعه گفتمان انقلاب اسلامی و بسترسازی برای تولید محتوا، شناسایی ظرفیت های نهفته استان و ظهور و بروز استعدادهای جدید در رسانه های خراسان رضوی از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وی یادآور شد: یکی از اقداماتی که امسال صورت گرفته است تا افراد مستعد استان بیش از پیش شناسایی شوند این است که شرط انتشار مطلب در رسانه های مکتوب، مجازی، دیداری و شنیداری که دارای مجوز هستند را برداشته ایم. ای اقدام باعث خواهد شد که افرادی که عضو رسانه های استان نیستند بتوانند خود را با ارائه تولیدات فاخر بیش از پیش معرفی نمایند.

وی افزود: اکنون این جشنواره در کشور با استقبال بسیار زیادی روبرو شده و به خوبی توانسته خلا عدم برگزاری دیگر جشنواره ها در سالهای اخیر در حوزه رسانه را برطرف نماید.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان گفت: سعی داریم که آثار برتر جشنواره را به نحو شایسته ای در معرض دید علاقه مندان قرار دهیم تا استفاده بهتری از این تولیدات فاخر صورت گیرد. اکنون در دبیرخانه جشنواره به دنبال راهکارهای آن هستیم.

وی اظهار کرد: درتلاشیم تا از ظرفیت های بخش دولتی و غیردولتی استفاده بیشتری نماییم تا تامین منابع مالی برگزاری جشنواره و اهدای جوایز درسطح بسیار مناسبی اجرا شود. امسال تندیس خراسان رضوی به عنوان تندیس کشوری انتخاب شده است.   

وی مدعی شد: چندین سال است که خراسان رضوی در سطح کشور از نظر عملکرد رتبه برتر را کسب کرده است و امسال نیز با تلاش خبرنگاران استان امیدوارم که باردیگر خراسان رضوی در تراز ملی بالاترین رتبه را کسب نماید.

وی با اشاره به شیوع کرونا در سطح جامعه، بیان داشت: تمام تلاش ما این است که اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر باحضور مدیران و خبرنگاران استان و بارعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود. اما اگر شرایط به گونه ای باشد که امکان برگزاری مراسم نباشد، این مراسم به صورت مجازی انجام شده و اجازه نخواهیم داد چنین شرایطی بتواند جشنواره را به تعطیلی بکشاند.

لازم به ذکر است پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر در خراسان رضوی در ۱۰ محور شعار سال، فرهنگ رضوی و زیارت، حقوق شهروندی، بصیرت و دشمن‌شناسی، جمعیت، آسیب‌های اجتماعی، گام دوم انقلاب، مثلث اقتصادی، کمک مومنانه و مواسات همدلی، مدافعان سلامت برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند آثار خود را حداکثر تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ از طریق شناسه aboozarfestival@ در پیام‌رسان‌ها و یا آدرس ایمیل

Aboozarfestival.kh@iran.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.