رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اداره‌ها می‌توانند با شناور کردن زمان ورود و خروج کارمندانشان به مدت نیم ساعت باعث کاهش حجم مسافر در وسایل حمل و نقل عمومی شوند.

اداره‌ها می‌توانند زمان ورود و خروج کارمندانشان را شناور کنند

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر حسنی افزود: ضرورت دارد تا مسوولان استانی، افزایش خودروهای حمل و نقل عمومی را نیز پیگیری کنند تا از تراکم موجود در این وسایل جلوگیری و زنجیره شیوع کرونا شکسته شود.

وی به اجرای طرح محدودیتهای هوشمند مصوب ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و منع رفت و آمدهای شبانه خودروها اشاره و بیان کرد: پیش از ساعت ۲۱ هر شب حجم ترافیک شهری در خیابانها زیاد می‌شود که همین سبب‌ساز عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.  

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای استفاده از خودروهای شخصی توصیه شده است تا مسافران این خودروها نیز کمتر از چهار نفر باشند و در طول سفر خود از ماسک هم استفاده کنند.  

حسنی افزود: با توجه به ضرورت برخی افراد برای استفاده از حمل و نقل عمومی و به تبع آن، تراکم موجود در این وسایل، توصیه بر این است که حداقل از ماسک استفاده شود و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای رعایت سلامت افراد دقت لازم انجام شود.  

وی ادامه داد: استانداردهایی برای وسایل نقلیه وجود دارد که بر اساس آن نشستن مسافران به صورت یک در میان در اتوبوس و مترو تعریف شده است ولی اکنون شاهد آن هستیم که به واسطه تراکم زیاد جمعیت همه مسافران در کنار هم در اتوبوس و مترو قرار می‌گیرند و این خطر آفرین است.  

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به گلایه برخی مسافران اتوبوسهای درون شهری نسبت به سردی فضای داخل این خودروها به خاطر پنجره باز آنها برای گردش هوا اشاره و بیان کرد: تراکم زیاد مسافران در اتوبوس‌ها و مترو باعث می‌شود تا گردش هوا کمتر شکل بگیرد و بر این اساس باید مقدار باز بودن پنجره به قدری باشد که امکان گردش هوا در محیط رخ دهد.  

حسنی افزود: با توجه به وجود دستگاه تهویه در خطوط مترو و واگن‌های مسافری تا حدودی مشکل گردش هوا برطرف شده است ولی نکته حائز اهمیت وجود تراکم زیاد مسافران در این وسیله حمل و نقل عمومی است.

وی ادامه داد: وجود ویروس کرونا در هر مکانی موجب چرخه انتقال ویروس است که باید قطع شود و بر این اساس فرقی بین اجتماعات با هدف جشن یا دورهمی خانگی و تراکم در خودروهای بزرگ جمعی حمل و نقل عمومی وجود ندارد.  

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۲۲۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۶۷۰ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.