کاربران اندروید می‌توانند تا چهار سال در گوشی‌های مجهز به Snapdragon به روزرسانی کنند.

امکان به‌روزرسانی چهار ساله کاربران اندروید مجهز به Snapdragon

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گوگل و کوالکام به روزرسانی‌های اندروید را برای گوشی‌های مجهز به Snapdragon تمدید خواهند کرد، گوشی های آینده چهار سال به روزرسانی سیستم عامل را با شروع Snapdragon ۸۸۸ دریافت می‌کنند، با این حال ، بازهم شرکت‌های اصلی تصمیم می‌گیرند که سه یا چهار سال به روزرسانی را ارائه دهند.

وان پلاس سه سال بروزرسانی نرم افزاری را در گوشی‌های خود ارائه می دهد، امسال سامسونگ نیز به این روند پیوست تا سه به روزرسانی اصلی سیستم عامل را برای مدل های شاخص خود ارائه دهد. اکنون، همه کاربران اندروید ویژگی جذابی خواهند داشت که باید منتظر آن بمانند. گوگل در حال همکاری با غول تراشه ساز، کوالکام است تا چهار نسخه سیستم عامل و سالها به روزرسانی امنیتی را تضمین کند و آن را به یک امر عادی تبدیل کند.

در حال حاضر ، گوشی‌های اندرویدی بسته به سازنده خود، دو تا سه سال به روزرسانی نرم افزاری را ارائه می‌دهند، گوگل اعلام کرد که همه چیپست های آینده کوالکام که با Snapdragon ۸۸۸ شروع می شوند از سه سال به روزرسانی سیستم عامل و چهار سال از پچ های امنیتی پشتیبانی می کنند.



گوشی‌های آینده مجهز به Snapdragon برای پشتیبانی از چهار سال به روزرسانی اندروید

این همکاری به این معنی است که گوشی‌های هوشمند آینده قبل از، از دست دادن پشتیبانی کامل ، یک سال به روزرسانی نرم افزاری را دریافت می کنند ، البته بازهم تا حدودی این به OEM ها بستگی دارد. سه سال پیش ، گوگل Project Treble را برای تسریع در به روزرسانی نرم افزاری اعلام کرده بود، اما کار را برای تولیدکنندگان چیپست ها دشوار کرده بود زیرا آنها مجبور بودند پردازنده ها را برای نسخه بعدی Android آماده کنند.

گوگل اعلام کرده است به روزرسانی‌های اندروید را برای دستگاه های Snapdragon ساده می‌کند و طول عمر گوشی هوشمند را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

شرکت اپل از نظر به روز رسانی نرم افزاری در مقایسه با اندروید حرف اول را می‌زند. بروز رسانی نرم افزاری این امکان را به آیفون ها می‌دهد تا دریافت به روزرسانی‌های iOS را ادامه دهند تا زمانی که دیگر سخت افزار پاسخگو استفاده از آن نباشد. از طرف دیگر گوگل پس از سه سال، پشتیبانی از Android را برای گوشی ها پایان می‌دهد. این کاملاً در تضاد با کاربران آیفون است که حداقل برای پنج سال به روزرسانی های iOS را دریافت می‌کنند.



تغییرات اعلام شده، در مورد دستگاه‌های آینده مجهز به کوالکام که از چیپ ست اسنپدراگون ۸۸۸ به بعد اعمال خواهد شد و احتمالاً سخت افزارهای قدیمی پشتیبانی نمی‌شود. بنابراین ممکن است خریداران برای استفاده از این مزیت نیاز به خرید دستگاه های سطح بالاتر داشته باشند. انتظار داریم بعداً گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت نیز پشتیبانی مشابهی داشته باشند و تصمیم نهایی برای ارائه سه سال بروزرسانی سیستم عامل و چهار سال پچ‌ های امنیتی نیز به عهده تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.