رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت:۱۸۲ هزار و ۸۲۸ مهاجر افغانستانی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون آموزشهای لازم را در زمینه خطرات مین فرا گرفتند.

ایران به ۱۸۲ هزار مهاجر افغانستانی خطرات مین را آموزش داد

به گزارش قدس آنلاین، هادی رمضانی افزود: این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری چهار هزار و ۳۶۷ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین انجام داد.

وی ادامه داد: در این چارچوب به طور میانگین روزانه ۶۷۷ مرد، زن و افراد زیر ۱۸ سال از اتباع افغانستان آموزشهای لازم را فرا گرفتند.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: پارسال نیز ۱۷۷ هزار و ۲۹۵ نفر از اتباع افغانستان که قصد ورود به کشورشان را داشتند در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین تایباد با آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین آشنا شدند.

رمضانی افزود: از اتباع آموزش دیده در سال جاری ۲ هزار و  ۲۹۱ نفر پسر و دختر زیر ۱۸ سال بودند.

وی ادامه داد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شده است هر چند که با شیوع بیماری کووید ۱۹ به علت خروج کمتر اتباع افغانستانی از ایران به سوی کشور خود این مرکز آموزشی چند ماه تعطیل شد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد، آموزش تشخیص انواع مین و گلوله های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگها، تابلوها و محلهای مین‌گذاری را از مهمترین آموزش های ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز برشمرد.

رمضانی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال ۲۰۰۵ میلادی ماهانه ۱۷۲ نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند و در پی آموزشهای ارائه شده این رقم به ماهانه ۴۰ نفر کاهش یافته است.

وی به توزیع انواع اقلام بهداشتی در بین اتباع خارجی در حین خروج از کشور اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با شیوع بیماری کرونا، از ابتدای امسال افزون بر ۱۰۰ هزار و ۷۶۶ عدد ماسک و ۷۳ هزار و ۳۹۳ عدد انواع محلولهای ضدعفونی کننده در بین اتباع خارجی در این گذرگاه رسمی توزیع شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.