همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فرا رسیدن نخستین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی مسابقات فرهنگی متعددی از سوی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

ترویج ارزش‌های اسلامی در قالب مسابقات فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، در طول سال مسابقات فرهنگی بسیاری با هدف آشنایی مخاطبان با ارزش‌ها و معارف دینی، با رویکرد تقویت مهارت‌های خودباوری و ایمان و ایجاد اعتماد به نفس از سوی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی طراحی می‌شود که با ارائه مطالبی در قالب کتاب‌ و یا برگه‌های مسابقه بین زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی بستر یک رقابت علمی، سرگرمی و آموزشی را فراهم می‌سازد.

معرفی سیره فاطمی

به منظور گرامیداشت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) و با هدف معرفی سیره فاطمی به عنوان یک الگوی کامل در عرصه‌های مختلف زندگی مسابقه فرهنگی «مهربانو» در این ایام برگزار می‌شود. این مسابقه برای سنین ۱۲ سال به بالا طراحی شده که منبع سوالات این مسابقه کتاب مهر بانو است.

الگوگیری از شخصیت سردار سلیمانی

مسابقه فرهنگی «غزل ایستادگی» یکی دیگر از مسابقات طراحی شده از سوی اداره تولیدات فرهنگی است که به مناسبت نخستین سالگرد سردار دل‌ها شهیدحاج قاسم سلیمانی(ره) و با محوریت کتاب‌های «رفیق خوشبخت ما» و «قهرمان من» در دو رده سنی نوجوان و بزرگسالان برنامه‌ریزی شده است.

نتایج این مسابقه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام و به آثار برگزیده هدایای ارزشمند معنوی اهدا می‌شود.

مسابقه فرهنگی خط حزب‌الله ۲۶۷

در شماره ۲۶۷ هفته‌نامه خط حزب‌الله که به اهمیت بصیرت تاریخی جوانان انقلابی در بیانات رهبر انقلاب اسلامی می‌پردازد، مسابقه فرهنگی از متن این بیانات برای آگاهی‌بخشی و آشنایی زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) طراحی شده است که آخرین مهلت شرکت در آن ۶ بهمن ماه ۹۹ خواهد بود.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در مسابقات مذکور به بخش مسابقات سایت حرم مطهر رضوی به آدرس razavi.aqr.ir مراجعه کنند و پاسخنامه را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۰۲۲۲۲ ارسال کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.