جنبش انصار الله یمن اتهام مطرح شده در خصوص دخالت این جنبش در انفجار عدن را رد کرد و آن را ناشی از جنگ و تسویه حساب داخلی مزدوران متجاوز یمن دانست.

انصار الله انفجار عدن در نتیجه جنگ داخلی بین مزدوران متجاوز یمن است

قدس آنلاین:  «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با شبکه الجزیره در واکنش به اتهامات مطرح شده از سوی دولت انتقالی جنوب در خصوص انفجارهای امروز عدن گفت: حمله عدن ارتباطی به ما ندارد و متهم کردن ما در این خصوص تکراری و توخالی است.

وی تاکید کرد: این حمله حاصل جنگ بین مزدوران در عدن و تسویه حساب از طریق کشمکش بین مزدوران نیروهای متجاوز است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: متهم کردن ما در این خصوص تلاشی مداوم برای سوق دادن ما به کشمکش جاری بین مزدوران است.

در همین ارتباط، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی دولت صنعا گفت: اظهارات دولت جیره خوار ریاض در مورد انفجارهای فرودگاه عدن سوال برانگیز است.

الشامی تصریح کرد: هدف از اظهارات دولت مزدور ریاض سرپوش گذاشتن بر جنایت‌هایی است که علیه غیرنظامیان مرتکب شده و ریاض به دنبال تسویه حساب‌های داخلی است.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت انتقالی یمن بدون اشاره به اختلاف شدید بین شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات و نیروهای وابسته به عربستان که بارها اختلافات آنها به درگیری‌های خونین بین دو طرف انجامید، انگشت اتهام را به‌سمت انصارالله یمن نشانه رفت.

در پی انفجار در فرودگاه عدن همزمان با ورود اعضای کابینه دولت «منصور هادی» بیش از ۳۰ نفر کشته و زخمی شدند.

چند انفجار در فرودگاه عدن همزمان با ورود کابینه جدید دولت مستعفی

«رویترز» گزارش داد که همزمان با شنیده شدن صدای انفجار، صدای تیراندازی نیز به گوش رسیده است.این منابع در ادامه خبر دادند که درگیری‌های شدیدی در فرودگاه عدن به وقوع پیوسته و چند انفجار شدید در این فرودگاه رخ داده است. 

شبکه «اسکای نیوز» نیز گزارش داد که همزمان با شنیده شدن صدای انفجار، چند راکت کاتیوشا نیز شلیک شده است.

اسکای نیوز در ادامه به نقل از خبرنگار خود یمن گزارش داد که دو انفجار در فرودگاه رخ داده است؛ یکی در باند فرود و دیگری در سالن استقبال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.