عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: یکی از راهکارهای اصلی تقویت فرهنگ شهروندی و تامین هوای پاک، ترویج پیاده‌محوری به جای خودرو محوری است.

"پیاده‌محوری" به جای خودرومحوری در مشهد؛ آیا این طرح شدنی است؟

به گزارش قدس آنلاین، احمد نوروزی اظهار داشت: طرح «تقدم با عابر پیاده» طرحی است که هم از جنبه فیزیکی و هم از جنبه فرهنگی و اجتماعی در حال اجراست وبه ضرورت توجه بیشتر نقش عابرین پیاده در خیابان‌ها و معابر تاکید دارد و یک اولویت بندی برای عابرین انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: این طرح گستردگی زیادی دارد و در چهارراه‌های اصلی سطح شهر در حال اجراست و کارهای اطلاع رسانی در این راستا به شهروندان در حال انجام است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد عنوان داشت: در طرح «تقدم با عابر پیاده» ضمن توجه شهروندان قرار است فرهنگ پیاده مداری در جامعه نهادینه شود و رانندگان هم باید مراقب باشند تا عبور بی‌توجه نداشته باشند. همچنین با تقویت پیاده‌روها درصددیم نقش پیاده‌روی را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما قبلا شهر را خودرو محور دیدیم اما با اجرایی کردن این طرح بیشتر به نقش انسان توجه می‌شد تا خودرو.

نوروزی گفت: معتقدیم حمل و نقل شهری نیازمند یک مدیریت واحد است اما سیاست‌های جریمه و تنبیه و اعمال ان خارج از حوزه اختیاری شهرداری و شورای شهر است و بیشتر فرهنگ‌سازی و آرام سازی پیاده و سواره بر عهده شهرداری و شورای شهر است.

وی یادآور شد: این طرح از یکسال و نیم پیش آغاز و پس از گذراندن مراحل تصویب، کار گسترده ای انجام شد. در شورای پنجم حجم گسترده ای از کارهای زمین مانده اجرا و کاستی‌های بسیاری جبران شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در پایان گفت: همه شهرها ظرفیت اجرایی کردن طرح «حق تقدم با عابر پیاده» را دارند و نیازمند پیاده کردن چنین طرحی هستند اما اجرایی کردن آن بستگی به مدیریت شهری با برنامه ریزی کامل و تخصص لازم را دارد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.