رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تجدیدنظر در تعداد اعضای شورای شهر تهران تاکید کرد.

حق‌شناس: اعضای شورای شهر تهران ۱۰۰ نفر شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد جواد حق‌شناس در دویست و شصت و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن قدردانی از رویکرد اخیر مجلس شورای اسلامی در اصلاح قانون شوراها گفت: بر لزوم تغییر در ماده ششم و تجدید نظر در تعداد اعضای شورای شهر تهران تاکید جدی دارم. در یک اقدام غیر کارشناسی توسط مجلس نهم متاسفانه تعداد اعضای شورای شهر تهران از ۳۱ نفر به ۲۱ نفر کاهش یافت. 

وی افزود: با توجه به اینکه تهران بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر شد و مسائل و مشکلات ان بیشتر شد، اما این اقدام مجلس باری بسیار سنگین را بر دوش نمایندگان منتخب گذاشت، لذا انتظار می‌رود این تعداد استانداردسازی شود و مجلس نگاه به پارلمان‌های محل شهرهای هم تراز تهران از جمله استانبول، پاریس، برلین و لندن داشته باشند و نسبت جمعیت، وسعت و فراوانی برای تعداد نماینده‌ها مورد توجه قرار گیرد. پیشنهاد ۵۵ نفر نماینده گام ارزشمندی است اما اگر دقت بیشتری شود، باید بتوانیم این تعداد را به بالای ۱۰۰ نفر برسانیم تا بخشی از مشکلات مردم را بتوانند پیگیری کنند.

اعضای شورای شهر تهران صبح امروز در جلسه مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی بازرسان را انتخاب کردند.

صبح امروز همچنین برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در صحن علنی شورای شهر برگزار شد.
در این مجمع که به ریاست محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر برگزار شد، موضوع انتخاب بازرس اصلی و علی البدل مطرح شد که علیخانی در این مورد گفت: براساس تصمیمات داخلی جلسه کمیسیون حمل ونقل مقرر شد فاطمه مقیمی به عنوان بازرس اصلی و  فضل الله اسلامی به عنوان بازرس علی البدل  به مجمع معرفی شوند تا رای اعتماد دریافت کنند.
وی ادامه داد:  همچنین لازم به ذکر است که براساس مفاد صورت جلسه مجمع قبلی، شهرداری موظف به ارائه اساسنامه جدید اتوبوسرانی منطبق با مصوبات شورا بوده که گزارشی در این مورد تاکنون ارسال نشده و مراتب به استحضار تقدیم می شود.

نهایتا اعضای شورای شهر پس از استماع رزومه دو کاندیدای پیشنهادی به مقیمی به عنوان بازرس اصلی و اسلامی به عنوان بازرس علی البدل رای مثبت دادند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.