مهلت نام نویسی از نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال عصر روز شنبه به پایان رسید تا پازل انتخابات اسفندماه فدراسیون کامل شود.

دولت بی‌خیال فدراسیون فوتبال شد؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت در روز پایانی مصطفی آجورلو و کیومرث هاشمی به فدراسیون رفتند تا انتخابات آتی با پنج نامزد برای پست ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شود.

عشقِ دوربین‌ها

البته درحاشیه اتفاقات سئول جنوبی پیرامون نام‌نویسی از نامزدهای متقاضی شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال، برخی عشق دوربین‌ها هم برای بیشتر دیده شدن راهی فدراسیون شدند تا برای انتخابات نام نویسی کنند، در حالی که وضعیت فعلی مجموعه‌های تحت مدیریت آن‌ها بیانگر کارنامه مدیریتی‌شان بود. با وجود توصیه‌های فدراسیون فوتبال برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اما ازدحام جمعیت و ترافیک شدید همراهان در جریان نام‌نویسی سبب شد نه تنها پروتکل‌های بهداشتی نادیده گرفته شد، بلکه موضوعی به نام فاصله اجتماعی هم بیشتر شبیه یک شوخی ساده بود.

مشکل کیا

از آنجا که برابر قانون نامزدها پس از نام نویسی در سامانه انتخابات به صورت مجازی باید آن‌ها حضوری هم در سئول جنوبی حضور پیدا می‌کردند تا مدارک خود را به دبیرخانه مجمع و کمیته برگزاری انتخابات تحویل دهند، اکثر قریب به اتفاق نامزدها روز شنبه به ساختمان فدراسیون مراجعه کردند که در این میان به دلیل غیبت مهدی مهدوی کیا در ایران، موضوع ثبت‌نام وی با اشکال مواجه شد تا جایی‌که برخی رسانه ها از حذف قریب الوقوع وی خبر دادند، اما در نهایت مشخص شد وی فرصت دارد تا روز ۲۶ دی ماه به ایران بیاید در غیر این صورت از سوی فدراسیون نام وی از فهرست نامزدهای حذف خواهد شد.

غیبت مدعیان قدیمی

یکی از اتفاقات جالب توجه در جریان نام نویسی از نامزدهای فدراسیون فوتبال غیبت چهره‌های شاخص دور قبل بود که قصد داشتند با یکدیگر رقابت کنند تا کرسی ریاست فدراسیون فوتبال را در اختیار بگیرند. جدا از غیبت این افراد نظیر محمد حسین قریب و حبیب کاشانی افرادی چون علی فتح الله زاده که چند روز پیش اعلام آمادگی کرده بود نیز جای سؤال داشت، اما بحث برانگیزترین اتفاق ، غیبت چهره‌های منتسب به وزارت ورزش در پروسه نام‌نویسی بود، برخلاف ادوار قبل که یکی از گزینه ها به عنوان گزینه وزارت ورزش یا گزینه دولت در انتخابات بود، این دوره هیچ گزینه ای به عنوان گزینه دولت و وزارت ورزش در انتخابات نام نویسی نکرد تا غیبت کاندیدای مورد حمایت دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال کاملاً ملموس شود.

هرچند برخی مفسران و منتقدان مدعی اند که وزارت ورزش پس از ناکامی در انتخابات‌های اخیر فدراسیون‌های ورزشی در نظر دارد از گزینه خاصی پیش از نام‌نویسی حمایت نکند، بلکه از بین گزینه‌های نهایی با یک نفر به توافق برسد تا به این شکل از ریاست وی حمایت کند که تا این لحظه هیچ خبری از گزینه مذکور نیست.

نامزدهای شرقی

از استان خراسان رضوی هم احسان اصولی به عنوان رئیس هیئت فوتبال و فرهاد حمیداوی به عنوان مالک باشگاه شهرخودرو وارد انتخابات شدند. فرهاد حمیداوی به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه در انتخابات نام نویسی کرد تا رسماً وارد عرصه رقابت شود. احسان اصولی برای رقابت با همتایان خود در هیئت‌های فوتبال استانی و حضور در هیئت رئیسه وارد عرصه انتخاباتی شد. محسن ترکی و حسن کامرانی‌فر هم در بخش کارشناسان نامزد شدند.

کدام ائتلاف؟

با این حال همچنان این سؤال وجود دارد که در حال حاضر کدام نامزدها شانس پیروزی در انتخابات دهم اسفندماه را دارند؟ هرچند هنوز کسی دست خود را رو نکرده، اما به نظر می‌رسد تیم کیومرث هاشمی،علیرضا رحیمی، غلامرضا بهروان و پریا شهریاری با حمایت‌های درسایه مهدی محمد نبی بتوانند قدرت زیادی در مجمع داشته باشند و سبد آرای خود را بیشتر از سایر گزینه ها پر کنند. در برابر این جریان ائتلاف عزیزی خادم و بهاروند نیز به نظر می‌آید جریان دوم انتخابات باشد که با کناره‌گیری یکی از دو کاندیدا به نفع نامزد مقابل احتمال شکست آرا را کاهش دهند تا به این ترتیب بتوانند با حریف خود به رقابت بپردازند. در این بین اما گفته می‌شود، تیم آجورلو و کریمی قصد دارند به سراغ آرای خاکستری مجمع بروند تا بتوانند قاعده بازی دو جریان قدرتمند حاکم در انتخابات را برهم بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.