۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 736378

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مشهدالرضا (ع) غرق در عزا و ماتم است.

مشهد سیاهپوش عزای مادر ائمه شد

به گزارش قدس آنلاین، مسلمانان جهان امروز به سوگ دخت نبی اکرم (ص) نشسته‌اند، سوگی که امسال رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته و عزای بانوی ۲ عالم به علت شیوع ویروس کرونا رنگ غربت به خود گرفته‌است.
در مشهدالرضا (ع) نیز با سیاه شدن پرچم گنبد امام هشتم و نصب پرچم مشکی در صحن و سرای آن حضرت، مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود از چند روز گذشته آغاز شده‌است.
همچنین در تمام کوچه‌ها و خیابان‌های شهر نیز بیرق عزا برافراشته شده و شهر یکپارچه داغدار فاطمه النبی است. برنامه‌های مختلفی نیز توسط فرهنگسراهای شهر به مناسبت شهادت حضرت زهرا تدارک دیده شده که  ویژه برنامه آوای فاطمی با هدف تبیین و ترویج سیره فاطمی(س) در قالب اجرای سرود در برخی از محلات مشهد از آن جمله‌است که تبیین شخصیت و مقام والای حضرت فاطمه زهرا (س) برای مردم و احترام به شخصیت دینی دخت پیامبر اسلام (ص) هدف و رویکرد برگزاری این برنامه است.

ویژه برنامه "در پناه مادر" با سخنرانی و مرثیه سرایی دیشب در حرم رضوی برگزار شد و عصر دیروز نیز ویژه برنامه همبستگی نوجوانان جهان اسلام با محور مقاومت با حضور دانش‌آموزان مشهدی در دارالقرآن الکریم حرم رضوی برگزار شد.
امروز نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) مصادف با ۲۸ دی ماه آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد از ساعت ۱۰ در صحن جامع رضوی به ایراد سخن می‌پردازد.
همچنین سوگواره بانوان فاطمی با حضور مادران شهدا، پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.