سخنران حرم مطهر رضوی گفت: آزادی خواهی مردم ایران در انقلاب اسلامی ریشه در نهضت عاشورا و فریاد «هیهات من الذله» سید الشهدا(ع) داشت.

آزادی خواهی انقلاب اسلامی ریشه در نهضت عاشورا داشت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که  در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این بیانیه با مروری بر تاریخ انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته، خط و مشی آینده انقلاب را برای جوانان ترسیم کرده اند.
وی تصریح کرد: در بخش اول بیانیه گام دوم انقلاب، نگاهی به حرکت و راهی که مردم انقلابی از آغاز انقلاب در زمینه پیشرفت های علمی، اخلاقی، سیاسی و ... طی کرده اند دارد و بخش دوم آن نیز مربوط به مسائل آینده و راهی که جوانان انقلابی در پیش دارند است.
این کارشناس مذهبی افزود: در این بیانیه به این موضوع مهم اشاره شده است که مردم ایران با تکیه به ظرفیت ها و استعدادهایی که در کشور وجود داشت و با امید، اعتماد و توکل به خدای متعال و مدیریت جهادی این راه سخت را طدینی کرده اند و از این به بعد هم با استفاده از همین اصول به راه خود ادامه خواهند داد.
وی ابراز کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در بیانیه گام دوم به آن توجه شده این است که هر حرکت و هر اقدامی رنگ و بوی خدایی داشته باشد در تاریخ ماندگار است و هرگز در اثر گذر زمان از یاد نمی رود.
حجت الاسلام شریعتی تبار با بیان اینکه حرکت مردم ایران در انقلاب اسلامی رنگ و بوی خدایی داشت، اظهار کرد: شعارهایی که مردم ایران در دوران مبارزه علیه رژیم ستم شاهی سر می دادند برخواسته از فطرت پاک الهی آنها بود به همین خاطر برای همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: همانطور که شعارهای سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا و در سرزمین کربلا هرگز با گذشت زمان رنگ نمی بازد و روز به روز جلوه و زیبایی بیشتری پیدا می کند، شعارهای انقلابی مردم ایران هم با گذر زمان کهنه و رنگ و رو رفته نخواهد شد.
خطیب حرم مطهر رضوی بیانیه گام دوم انقلاب را منشور آینده انقلاب ذکر کرد و گفت: جوانان انقلابی باید با مرور تاریخ انقلاب و با آگاهی و بصیرت این راه را به بهترین نحو ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.