سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، دولت جدید آمریکا برای یک گذار دموکراتیک و صلح‌آمیز قدرت در ونزوئلا از طریق انتخابات تلاش خواهد کرد.

موضع رسمی دولت بایدن درباره ونزوئلا اعلام شد

قدس آنلاین: جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: هدف اصلی و مهم آمریکا، حمایت از یک گذار دموکراتیک و صلح‌آمیز قدرت در ونزوئلا از طریق انتخابات آزاد و عادلانه است.

وی افزود: دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا توجه ویژه‌ای به بحران انسانی کنونی در ونزوئلا خواهد داشت و به طور همزمان از یک تلاش بین‌المللی برای پیشبرد اصلاحات دموکراتیک و پاسخگو کردن افرادی که در فساد یا فعالیت‌های غیرقانونی دخیل بوده‌اند، دعوت خواهد کرد.

ونزوئلا در وسط یک باتلاق سیاسی قرار دارد که از سال ۲۰۱۹ میلادی پس از آنکه خوآن گوآیدو، رئیس وقت مجمع ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهور موقت کشورش معرفی کرد تا بتواند نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را از قدرت خلع کند، آغاز شد.

پس از آنکه آمریکا به رهبری دونالد ترامپ، گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت، تنش‌ها میان آمریکا و ونزوئلا به سطح بالای جدیدی رسید. دولت ترامپ همچنین چندین دور تحریم‌های فلج‌کننده علیه این کشور آمریکای جنوبی اعمال کرد.

روسیه، چین و تعدادی دیگر از کشورها مادورو را به عنوان تنها رهبر مشروع ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

کاراکاس ابراز امیدواری کرده که روابطش با آمریکا در دولت جو بایدن عادی شود. با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان جلسه تایید صلاحیتش در سنا گفت، آمریکا نباید موضع خود در رابطه با گوآیدو را به عنوان رهبر موقت ونزوئلا تغییر دهد.

"لیلا تاج‌الدین"، تحلیلگر بین‌المللی ونزوئلایی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: دولت جدید آمریکا به سیاست دولت قبلی نسبت به کاراکاس ادامه خواهد داد و تحریم‌هایش علیه این کشور آمریکای لاتین را تقویت خواهد کرد.

کارشناسان سازمان ملل گفته‌اند، تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا نقض قوانین بین‌المللی هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.