مجتبی امانی کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها نسبت به مقوله حقوق بشر و جان انسان‌ها بسیار بی توجهند و هر چه قدر هم که تلاش کنند نمی‌توانند نهان شیطانی و ضد انسانی خود را که اهمیتی به جان مردم دنیا نمی‌دهد، پنهان کنند.

ذات آمریکا، شیطانی و ضد انسانی است/بایدن بدتر از ترامپ عمل خواهد کرد

مجتبی امانی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص دستور جوبایدن رئیس جمهور آمریکا برای بررسی تحریم‌های دارویی و اثر آن بر بیماری کرونا در ایران افزود: آنچه که آقای ترامپ در تحریم ایران بخصوص در تحریم دارویی که با جان و سلامت انسان ها درارتباط است انجام داد یک کار غیر انسانی است هر چند مساله تحریم فی نفسه به خودی خود موضوعی غیر اخلاقی است اما تحریم دارویی یا غذایی از آن فراتر و رفتاری غیر انسانی است که متاسفانه دولت آمریکا برای اینکه اهداف سیاسی خود را بر روی ایران محقق کند بدان متوسل شد.

وی دراین باره افزود: دولت آمریکا بارها و بارها یعنی همیشه نشان داده برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود حاضر به قربانی کردن ملتهای دیگر است. سوابق بسیاری از کشورهای غربی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا نشان داده که آنها حداقل‌های اخلاق انسانی را رعایت نمی‌کنند و بسیاری از موارد برای به دست آوردن سودهای تجاری کارهای ظالمانه ای را انجام می دهند یا اینکه برای تحقق اهداف غیر مشروع سیاسی خود به تحریم دیگران و ظلم آنها اقدام می‌کنند لذا این موضوع درباره ایران و تحریم دارویی و غذایی رفتاری غیر عادی از سوی آمریکایی‌ها نبوده که آقای بایدن ژست انسان دوستانه به خود گرفته است.

امانی دراین باره تصریح کرد: به هر حال کم کم و به تدریج مشاهده می‌کنیم که بایدن هم مانند سایر رؤسای جمهور آمریکا همان اهداف پلید و مقاصد و نیت های شوم را تکرار می کند و با روالی که آمریکا در برابر جمهوری اسلامی در پیش گرفته تفاوت چندانی ایجاد نمی کند شاهد این موضوع ادعای بررسی تأثیر تحریمی آمریکا بر بیماری کروناست! آقای بایدن باید به این سؤال پاسخ دهد موضوعی مثل شیوع بیماری کرونا که یک سال است مردم دنیا وخود آمریکایی‌ها را درگیر کرده و بسیاری از مردم را به کام مرگ برده است آیا نیاز به بررسی دارد که تحریم های دارویی ایران لغو شود یا یک شو و نمایشی در برابر افکار عمومی جهان است تا خود را متفاوت از رفتارهای ضد انسانی ترامپ نشان دهند؟

 کارشناس مسائل بین الملل با غیرواقعی خواندن اظهارات به ظاهر انسان دوستانه بایدن گفت: آقای بایدن قبل از شروع دوره ریاست جمهوری خود مطالبی بیان داشت که حاکی از آن است که وی به زعم خود به دنبال جبران اشتباهاتی است که ترامپ در چهار سال گذشته درباره ایران مرتکب آن شده است. درواقع وی معتقد است روش‌هایی که ترامپ برای مقابله با ایران اتخاذ کرده اهداف امریکا را محقق نکرده چه بسا اگر دولتمردان ما در دوره بایدن به خوبی عمل نکنند شاهد رفتارهای خشن تری از بایدن نسبت به جمهوری اسلامی ایران باشیم لذا نباید فریب ظاهر و سخنان بایدن را بخوریم چرا که وی بدتر از ترامپ عمل خواهد کرد.

مجتبی امانی درباره تحریم های دارویی ایران که توسط آمریکا اعمال شده نیز گفت: مسائل مربوط به پزشکی مسائل مهمی است چرا که جان انسان‌ها و سلامت آن ها بدان وابسته است اما دولتمردان ومسوولین آمریکایی نشان دادند که با بدیهی ترین موضوعات مهم انسانی مثل دارو وسلامت مردم جهان بازی می کنند برای این موضوع می توان نمونه های فراوانی از رفتارغیر انسانی دولتمردان آمریکا را در دوره‌های مختلف مثال زد. به هر حال آنچه که بایدن درباره  تاثیر تحریم های دارویی آمریکا علیه ایران در افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا عنوان کرده در نهایت نشان دهنده رفتار و کردار زشت آمریکایی است که وی هم باز بر این رفتار زشت تأکید دارد چرا که اگر وی این موضوع را رد و غیر انسانی می دانست نیازی به بررسی اثرات تحریم داروی نبود و باید به سرعت این تحریم را لغو می کرد لذا می توان گفت آمریکایی ها نسبت به مقوله حقوق بشر و جان انسان‌ها بسیار بی توجه هستند و هر چه قدر هم که تلاش کنند نمی‌توانند نهان شیطانی و ضد انسانی خود را که اهمیتی به جان مردم دنیا نمی دهد، پنهان کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.