مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب نامه رسمی، ثبت ملی۱۲ میراث تاریخی و طبیعی را به استانداری خراسان رضوی ابلاغ کرد.

ثبت ملی ۱۲ اثر طبیعی و تاریخی خراسان رضوی ابلاغ شد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار کرد:  وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب نامه رسمی، ثبت ملی۱۲ میراث تاریخی و طبیعی را به استانداری خراسان رضوی ابلاغ کرد.

وی افزود: بر این اساس دو اثر طبیعی "درخت چنار کهنسال هدک" در شهرستان بردسکن و "آبشار ارزنه" در شهرستان باخرز در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده است و ابلاغ می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ثبت ملی آثار تاریخی شامل "استرخانه‌های شوراق"، اثر فرهنگی تاریخی "پاسگاه سه گوش"، "مخزن آب قدیمی" و "حمام کندکلی" در شهرستان سرخس در قالب این ابلاغ به استاندار خراسان رضوی اعلام شده است.

مکرمی‌فر گفت: همچنین آثار ثبت ملی شامل "خانه تقی‌زاده" ، "خانه باصری"، "خانه عطایی" ،" خانه رضایی" ، "بقایای طاق دو برابر" و " خانه چوپانی "در شهرستان گناباد در این قالب ابلاغ شده است.

وی گفت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این ابلاغنامه همچنین بر لزوم تمهیدات لازم برای اجرای هرگونه اقدام در مسیر حفظ و احیاء این آثار ملی تاکید کرده است.

افزون بر هزار و ۵۰۰ اثر، بنا و محوطه تاریخی و فرهنگی استان خراسان رضوی تاکنون در فهرست میراث ملموس و ناملموس ملی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.