اولین نسخه جدید اندروید ۱۲ برای گوشی‌های هوشمند با ویژگی‌های جدید آماده عرضه به کاربران شده است.

اولین نسخه اندروید ۱۲ آماده عرضه است +ویژگی‌های جدید

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، گوگل قصد دارد برنامه سال گذشته را برای انتشار نسخه های اولیه سیستم عامل جدید Android ۱۲ برای توسعه دهندگان دنبال کند و همانطور که مشخص شد ، برنامه Android Beta Feedback به روز شد.

در سال ۲۰۱۹ ، Google برنامه Android Beta Feedback را برای Android ۱۰ ارائه داد که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به مراجعه به وب سایت ردیابی اشکال ، اشکالات را گزارش دهید. این برنامه هنگام نصب بتا پیش نمایش توسعه دهنده به طور خودکار ظاهر می‌شود و کلاینت مشابه سال گذشته در حین آزمایش اندروید ۱۱ در دسترس بود.

کاربرانی که برنامه Android Beta Feedback را در گوشی‌های هوشمند خود ذخیره کرده‌اند دیروز با شماره ۲.۱۵-betterbug.external_۲۰۲۰۱۲۱۱_RC۰۲ یک به روزرسانی دریافت کردند. منابع نشان می‌دهند که این امر به وضوح به انتشار قریب الوقوع Android ۱۲ Developer Preview اشاره دارد.

اندروید ۱۱ برای توسعه دهندگان در فوریه سال گذشته در دسترس بود ، بنابراین پیش نمایش برنامه نویس Android ۱۲ باید در روزهای آینده راه اندازی شود.

گویا این شرکت ویژگی های جدیدی را برای بهبود روند بازخورد به Android Beta Feedback اضافه کرده است ، اما این برنامه هنوز کار نمی کند.

گوگل تم‌های رنگی سیستم را با Android ۱۲ راه اندازی خواهد کرد

گوگل در حال آماده سازی برای انتشار نسخه جدیدی از سیستم عامل گوشی همراه خود Android ۱۲ است. در همین حال، علاقه‌مندان در حال کشف تمام ویژگی‌های جدیدی هستند که با راه اندازی Android ۱۲ در انتظار ما هستند.

این بار اطلاعات توسط وب سایت ۹to۵Google به اشتراک گذاشته شد. به گفته این منبع ، گوگل در حال کار بر روی تم های رنگی اندروید است، آنها به شما امکان می‌دهند یک رنگ اصلی و یک رنگ ثانویه انتخاب کنید که در ظاهر کل سیستم منعکس خواهد شد.

عناصر رابط مطابق با موضوع انتخاب شده از جمله هشدارها و تنظیمات سریع "دوباره رنگ" می شوند. برنامه های شخص ثالث نیز از تم ها پشتیبانی می کنند و رابط اصلی و رابط برنامه را به همان سبک در می آورند.

این یک مرحله مهم پیشرفت برای Android ۱۰ و Android ۱۱ است ، جایی که سیستم عامل و برنامه‌ها فقط می‌توانند بین تم‌های تاریک و روشن جابجا شوند. سازندگان گوشی‌های هوشمند اندروید اغلب تم‌های مختلفی را ارائه می دهند، اما در اندروید ۱۲ این امر بلافاصله در سطح سیستم امکان پذیر خواهد بود.

گوگل با اندروید ۱۲ یک ویژگی مفید را باز می گرداند

به گفته این منبع ، گوگل در نسخه بعدی سیستم عامل اندروید خود (اندروید ۱۲) قابلیتی را باز می گرداند که به طور فعال آزمایش شده است و باید در اندروید ۱۱ ظاهر می شد، توسعه دهندگان گوگل این ویژگی را "کلمبوس" می نامند.

این نامگذاری توانایی انجام تعدادی از اقدامات را با دو ضربه زدن روی پشت گوشی هوشمند ایجاد می کند، تقریباً به همان روشی که صفحه با ضربه زدن روی صفحه روشن می‌شود. به طور پیش فرض، با دو ضربه زدن به پشت قرار بود دستیار Google راه اندازی شود. اما می توانیم این عمل را تقریباً به هر اقدام دیگری اختصاص دهیم: زنگ هشدار را خاموش کنید ، دوربین را روشن کنید ، پخش ویدیو را متوقف کنید، صدا را روی یک تماس ورودی بی صدا کنید ، و غیره که بسیار می تواند کاربردی باشد.

در اندروید ۱۲ ، کلمبوس برخی اقدامات را انجام می دهد ، با استفاده از این ویژگی می توانید دوباره با دستیار Google تماس بگیرید ، از صفحه عکس بگیرید ، مکث کنید و پخش فیلم را از سر بگیرید ، اعلان ها یا منوی برنامه‌های پس زمینه را باز کنید.

برای جلوگیری از اینکه فشارهای تصادفی یا سایر اقدامات به عنوان ضربه دوتایی تفسیر شوند، کاربر ابتدا باید " gesture " را ثبت کند. همچنین ، در تنظیمات Android ، کلمبوس را می‌توان به طور کامل خاموش کرد.

اندروید ۱۲ حالت کاملاً جدیدی را در صفحه تقسیم شده ارائه می‌دهد

گوگل در حال آماده سازی نوآوری های جالبی برای اندروید ۱۲ است. علاوه بر روش ساده انتقال رمزهای عبور Wi-Fi ، حالت شبکه محدود و حالت خواب آلودگی مرموز ، برخی از توسعه دهندگان ویژگی جدیدی را کشف کرده اند که صاحبان گوشی های هوشمند با صفحه نمایش بزرگ را به وجد می‌آورد.

ما در حال صحبت کردن در مورد یک حالت چند وظیفه ای تقسیم صفحه‌ای هستیم که دوباره طراحی شده است. در این حالت می توانید دو برنامه را همزمان (گاهی بیشتر) نمایش دهید و به طور همزمان از آنها استفاده کنید. این امر مخصوصاً در گوشی های هوشمند با نمایشگرهای بزرگ بسیار مفید است.

برای استفاده همزمان از چند برنامه اکنون باید یکی از آنها را باز کنید. سپس با استفاده از نمای برنامه های اخیر ، حالت تقسیم صفحه را برای این برنامه فعال کنید و برنامه دوم را انتخاب کنید. این راه حل اغلب چندان راحت نبوده و سازندگانی مانند سامسونگ ، ال جی و مایکروسافت گزینه‌های خود را ارائه می‌دهند.

طبق گفته ۹to۵Google ، گوگل در حال آماده سازی یک حالت تقسیم صفحه کاملاً دوباره طراحی شده به نام  App Pairs (جفت شدن برنامه ها) است. هنگام مرور برنامه های اخیر ، App Pairs به ​​شما امکان می دهد یک جفت برنامه را به عنوان یک وظیفه در نظر بگیرید.

بنابراین ، کاربر می تواند دو برنامه را که اغلب با هم استفاده می‌کند، جفت کند. سپس او می‌تواند پس از کار با برنامه‌های دیگر به راحتی آنها را راه اندازی کند یا به آنها بازگردد. برای نشان دادن عملکرد در عمل ، ۹to۵Google ماکی از نحوه به نظر رسیدن ویژگی را ایجاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.