نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اولویت رسیدگی مجلس قرار دارد اما این که به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برسد را نمی دانیم و هنوز معلوم نیست.

نایب رئیس مجلس: معلوم نیست اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ برسد

قدس آنلاین: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران در اختتامیه ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اظهار کرد: ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به مجلس واصل شده و کمیسیون در حال بررسی ایرادات است و از منظر آیین‌نامه داخلی مجلس در اولویت رسیدگی قرار گرفته است. تصور ما این است که امکان بررسی و اصلاح ایرادات شورای نگهبان در مجلس وجود دارد ولی این‌که آیا اصلاحات مورد نظر و تایید شورای نگهبان باشد و به انتخابات آتی برسد را نمی‌دانیم و هنوز معلوم نیست.

وی درباره تفکیک انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری گفت: ما اصلاح انتخابات شوراها را در دست داریم اما بعید است به این دوره انتخابات برسد، البته ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

نایب رئیس مجلس در پایان گفت: اگر شورای نگهبان و مجلس در جهت اصلاح برخی قوانین در انتخابات شوراها به جمع بندی برسند ما این موضوع را لحاظ خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.