سامانه مدیریت مراقبت‌های پرستاری (NCM) برای نخستین بار در کشور با حضور رییس دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد و معاون درمان دانشگاه در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) مشهد افتتاح شد.

سامانه مدیریت مراقبتهای پرستاری در مشهد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: هویت‌بخشی به فعالیت‌های پرستاری و توسعه حرفه‌ای‌گری در پرستاری، یکی از مهمترین اهداف طراحی و استقرار سامانه مدیریت مراقبت‌های پرستاری (NCM) در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بوده است.

دکتر علی خورسند وکیل‌زاده افزود: این سامانه با مشارکت مدیریت و کادر پرستاری مجتمع و با بهره‌گیری از تجربیات و مشاوره‌های داخل و خارج از مجتمع و مشارکت بخش خصوصی و مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی در یک بازه زمانی سه ساله دوره مطالعه، طراحی و اجرا را طی کرده است و گام بلندی در حوزه هویت‌بخشی به فعالیت‌های پرستاری به ویژه با تاکید بر شفاف‌ سازی مراقبت‌های پرستاری است.

وی با اشاره به این که این سامانه دارای قابلیت‌های متعددی در سطوح مختلف کادر پرستاری است ادامه داد: در بخش‌های بالینی این سامانه امکان تخصیص پرستار به بیمار فراهم شده و به صورت خودکار تمامی اقدامات انجام شده برای بیمار ‌که در سامانه اطلاعات بیمارستانی (HIS)  ثبت شده باشد در شیفت مربوطه برای پرستار مراقبت کننده از بیمار ثبت و لحاظ می‌گردد.

مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) مشهد نیز گفت: به جهت رعایت قانون مراقبت موردی (Case Method ) و استمرار خدمات پرستاری و عدم ایجاد خلل و وقفه بین شیفت‌های مختلف کاری، امکان تعیین پرستار مراقب بیمار از شیفت قبل در سامانه ایجاد شده است.

مینو آرمند افزود: در حوزه سرپرستاری این سامانه امکان تهیه گزارشات مختلف در هر بازه زمانی از نظر تعداد بیمار مراقبت شده توسط هر پرستار به تفکیک شیفت، سطح مراقبتی و همچنین وضعیت عملکرد وی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: در حوزه مدیریت پرستاری نیز امکان کنترل وضعیت توزیع نیروی انسانی در سطح بخش‌ها، تعداد بیمار و کادر پرستاری حاضر در بخش‌ها، گزارش‌گیری شفاف از عملکرد بخش‌ها، کنترل عدالت در توزیع بیمار و تطابق با چینش استاندارد و بالاخص تعیین پرستارانی که دارای بیشترین اقدامات خاص می‌باشند  فراهم شده است.

مدیر پرستاری مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) مشهد گفت: امید است با بهره‌گیری از این سامانه و قابلیت‌های منحصر به فرد آن، شاهد رضایت کادر پرستاری به لحاظ شفافیت در تمامی فرایندهای مرتبط با تخصیص بیماران و همچنین تسریع امور نظارتی و تسهیل امور کنترلی در حوزه مدیریت پرستاری خواهیم بود.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.