رئیس جمهور آمریکا گفت کشورش هرگز اقدام روسیه در الحاق بخشی از اوکراین به خاک خود را نخواهد پذیرفت.

بایدن: اقدام پوتین در الحاق شبه‌جزیره کریمه را فراموش نمی‌کنیم

قدس آنلاین: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، در جریان یک سخنرانی به مناسبت هفتمین سالروز درگیری در شبه جزیره کریمه گفت: ایالات متحده الحاق ادعایی شبه جزیره کریمه به خاک روسیه را به رسمیت نشناخته و هرگز هم به رسمیت نمی‌شناسد و ما در کنار اوکراین در برابر اقدامات تجاوزکارانه روسیه خواهیم ایستاد.

بایدن گفت: «ایالات متحده امروز مانند اوایل این درگیری همچنان در کنار اوکراین و متحدان و شرکای آن ایستاده است. ما، یک حقیقت ساده را دوباره تأیید می‌کنیم: کریمه، اوکراین است.»

در جریان تحولات سال ۲۰۱۴ و بروز شورش هایی در اوکراین، ارتش روسیه وارد شبه جزیره کریمه شده و پس از آن با برگزاری یک همه پرسی مردم کریمه تمایل خود را برای پیوستن به روسیه اعلام کردند.

بر اساس این گزارش همه‌پرسی کریمه و سواستوپول پس از بحران کریمه در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۴ در مورد وضعیت انتقال کریمه به فدراسیون روسیه یا باقی ماندن در اوکراین بود که توسط مجلس کریمه و همچنین دولتمردان محلی سواستوپول برگزار شد.

یک روز پس از برگزاری همه‌پرسی در تاریخ ۱۷ مارس، طی یک بیانیه از سوی مجلس محلی کریمه با آرای مردم این منطقه، کریمه مستقل شده و قرار بر الحاق آن به خاک روسیه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.