سامسونگ فناوری ISOCELL ۲.۰ را با ویژگی‌های بهبود یافته معرفی کرد.

سامسونگ فناوری ISOCELL ۲.۰ خود را معرفی کرد +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، سنسورهای CMOS سری ISOCELL سامسونگ الکترونیک محصولات متنوعی از ۱۰ مگاپیکسل تا ۱۰۰ مگاپیکسلی را پوشش می‌دهد، جالب اینجاست که حسگرهای ۱۰۸MP HM۱ و HM۲ توسط بسیاری از گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار می گیرند. سامسونگ رسماً فناوری ISOCELL ۲.۰ را معرفی کرد و این نشان دهنده گام بعدی در ساخت سنسورهای CMOS موبایل است، سامسونگ نیز یک ویدیوی تبلیغاتی برای ISOCELL ۲.۰ منتشر کرد.

فناوری ISOCELL سامسونگ اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، این فناوری یک لایه محافظ فیزیکی بین پیکسل‌ها ایجاد می کند و در مقایسه با پیکسل های ساختار BSI سنتی ، تاخیر متقابل را تا ۳۰درصد کاهش می‌دهد، میزان نور را ۲۰درصد افزایش می‌دهد و کیفیت تصویر را به طرز قابل توجهی بهبود می‌بخشد. اکنون، فناوری ISOCELL به مرحله ۲.۰ رسیده است و بنابراین پیشرفت اساسی وجود دارد که می تواند میزان نور را بیشتر کند.

                  

اولین فناوری از مواد جدیدی برای جایگزینی لایه محافظ فلزی بین پیکسل‌های قبلی استفاده می کند و مقدار بازتاب نور بیشتر خواهد بود، همچنین از دست دادن روشنایی کاهش می‌یابد، حساسیت سنسور بهبود یافته است و سر و صدا نیز کاهش می‌یابد.

فناوری نسل دوم یک لایه محافظ جدید بین فیلترهای رنگی اضافه می‌کند تا بازتاب نور را بیشتر بهبود بخشد در حالی که از تقابل بین پیکسل‌های مجاور با رنگ‌های مختلف کاسته می‌شود، این فناوری همچنین می‌تواند میزان نور ورودی به پیکسل‌های لبه حسگر را تا حد زیادی افزایش دهد.

نمودار شماتیک نشان می دهد که فناوری ISOCELL ۲.۰ سامسونگ هنوز از آرایه سنتی Bayer استفاده می‌کند، عکس های آزمایشی منتشر شده توسط سامسونگ نشان می‌دهد که این سنسور با استفاده از فناوری جدید دارای عکسبرداری خوب در نور تاریک با دامنه دینامیکی غنی و رنگ‌های طبیعی و وضوح بالا است.

کدام گوشی هوشمند ابتدا میزبان ISOCELL ۲.۰ خواهد بود؟

سامسونگ در ۲۳ فوریه یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی GN۲ منتشر کرد، اندازه این محصول ۱ / ۱.۱۲ اینچ است، از فناوری ISO Pro و Dual Pixel Pro  تقویت پیکسل دوگانه پشتیبانی می‌کند و می‌تواند فیلم ۸K یا فیلم ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه ضبط کند. طبق برخی منابع ، Xiaomi Mi ۱۱ Pro و Xiaomi Mi ۱۱ Ultra برای اولین بار این سنسور را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.