استاندار تهران گفت: هفته دوم اسفندماه نسبت به هفته اول شاهد افزایش ۴.۷ درصد بستری‌ها در بخش‌های ویژه و افزایش ۱۷ درصدی بستری‌های تخت‌های عادی هستیم.

افزایش ۱۷درصدی بستری‌های کرونایی تهران طی هفته جاری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی بعد از ظهر دوشنبه در ستاد مقابله با کرونا استان تهران شلوغی‌های بازارهای این استان در روزهای پایانی سال را نگران کننده خواند و افزود: میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران اکنون ۷۱ درصد بوده، که این درصد نگران کننده است و همه دستگاه‌ها مکلف به انجام وظایف خود برای افزایش این میزان در جامعه هستند.

استاندار تهران با برشمردن وظایف ادارات و نهادهای گوناگون در افزایش میزان فاصله گذاری اجتماعی گفت: به عنوان مثال اصناف مکلف به رعایت پروتکل‌ها هستند و صدا و سیما نیز با اطلاع رسانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را به مردم گوشزد کند.

وی سپس با ارائه آمارهایی در مورد وضعیت کرونایی استان تهران گفت: هفته دوم اسفندماه نسبت به هفته اول شاهد افزایش ۴.۷ درصد بستری‌ها در بخش‌های ویژه و افزایش ۱۷ درصدی بستری‌های تخت‌های عادی هستیم، که این میزان افزایش نگران کننده است.

استاندار تهران ادامه داد: البته میزان فوتی‌ها در همین مدت ۳.۷ درصد کاهش داشته است، که جای خوشحالی دارد، اما نباید فراموش کنیم، که خطر ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است.

محسنی بندپی افزود: نگرانی عمده این است، که افراد بستری زیر ۱۰ سال در استان تهران ۱۱.۱ درصد رشد داشته، قبلاً میزان بستری افراد زیر ۱۰ سال ۲ تا ۳ درصد بوده و در بهمن ماه به ۷ و ۸ درصد رسیده و اکنون ۱۱ درصد شده که این امر نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد و همه نیازمند دقت، مراقبت و رعایت و پروتکل‌های بهداشتی هستند.

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از دولت الکترونیک به عنوان یکی از راهکارها برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: بهره گیری از این ظرفیت سبب پیشگیری از حضور در اماکن اداری و پیشگیری از ایجاد تجمع خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.