با برگزاری نخستین جلسه هیئت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال همه نگاه‌ها به این موضوع معطوف شد که چه کسانی در کابینه عزیزی خادم قرار خواهند گرفت. هرچند هنوز به شکل کامل در خصوص بدنه مدیریتی کابینه تصمیم‌گیری نشده اما قدم نخست برای تحولات اساسی در فدراسیون فوتبال آغاز شده است.

کابینه کار کشته یا کابینه پر چالش؟

گره دبیرکل

شهاب الدین عزیزی خادم، برای انتخاب دبیرکل به گزینه مشخصی نرسید به همین دلیل منصور قنبرزاده مدیرعامل سابق باشگاه نفت تهران را به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون انتخاب کرد. هرچند انتخاب قنبرزاده به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون با استقبال اهالی فوتبال همراه شد اما انتخاب او با چالش‌هایی نیز همراه خواهد بود. نخست اینکه وی در انتخابات فدراسیون احراز صلاحیت نشد .از طرفی وی کارمند رسمی وزارت نفت است و باید برای حضور در فدراسیون از مسئولیت خود در این وزارتخانه انصراف دهد چون دبیرکل نمی‌تواند دو شغله باشد.

نایب رئیس دوم؟

عزیزی خادم در کنار انتخاب قنبرزاده، نایب رئیس دوم پیشنهادی خود را به عنوان سرپرست سازمان لیگ معرفی کرد، در حالی حیدربهاروند نیز مجوز حضور در انتخابات را پیدا نکرده بود و به همین دلیل نتوانست در انتخابات شرکت کند، انتخاب مجدد وی از سوی عزیزی خادم با علم بر این موضوع ابهامات فراوانی را به دنبال داشته تا همین ابتدا کار آقای رئیس با چالش مقاومت در برابر قانون مواجه شود. آیا عزیزی خادم به موضوع تأیید صلاحیت افراد اهمیت می دهد یا با انتخاب مجدد نواب رئیس پیشنهادی خود به عنوان سرپرست دبیرکلی و سرپرست سازمان لیگ می خواهد مخالفت خود را با تصمیم کمیته بدوی انتخابات و مجمع فدراسیون نشان دهد؟

 رئیس کمیته شهرستان‌ها

حکم دیگری که عزیزی خادم امضا کرد برای یکی از همراهان کمپین انتخاباتی او بود، وی پس از کسب موافقت اعضای هیئت رئیس طهمورث حیدری را به عنوان رئیسه کمیته شهرستان‌ها منصوب کرد تا او جای کاظم طالقانی رفیق دیرینه آقای رئیس را بگیرد، البته در این خصوص شنیده می‌شود وی از بین احسان اصولی و طهمورث حیدری علاقه‌مند بود تا حیدری عهده دار این سمت استراتژیک شود؛ چون او در پازل فکری اش در جریان انتخابات به نوعی بازوی او به حساب می‌آمد و احسان اصولی به شکل مستقل توانست جواز حضور در هیئت رئیسه را بدست آورد.

گمانه زنی ها

رسانه‌های گروهی در خصوص شانس دیگر اعضا برای قبول مسئولیت اقدام به انتشار گمانه زنی کردند که در این بین گفته می‌شود احسان اصولی به احتمال زیاد مسئولیت کمیته فوتسال، احمدرضا براتی مسئولیت کمیته حقوقی، مهرداد سراجی مسئولیت کمیته اقتصادی، بهرام رضائیان مرکز تیم‌های ملی و میرشاد ماجدی مسئولیت کمیته توسعه فنی را برعهده خواهد گرفت.

 درباره خداداد افشاریان نیز گفته می شد او احتمالاً رئیس کمیته داوران خواهد شد اما از آنجا که وی ریاست هیئت فوتبال یکی از استان‌ها را برعهده دارد بعید است شانس قرار گرفتن در رأس این کمیته را داشته باشد.در همین زمینه گفته می شود هفته آینده در جلسه هیئت رئیسه در خصوص چند کمیته دیگر نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.