نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیاری از کسانی که نمازجمعه می‌آیند دهها نارضایتی دارند اما در نمازجمعه در متن انقلاب قرار می‌گیرند.

نماز جمعه مردم را در متن انقلاب قرار می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی وی روز گذشته در گردهمایی مسوولان ستادهای نمازجمعه خراسان رضوی در مشهد افزود: در شرایط اخیر، نمازجمعه چندین ماه تعطیل شد اما قداست نماز جمعه برای مردم انقلابی یک موقعیت تثبیت شده است که حتی در این شرایط متغیر، بازهم مایل به حضور در نماز جمعه بودند.  

وی ادامه داد: قائمه این انقلاب و آنچه مردم را در عرصه انقلاب قرار می‌دهد و به عنوان یک تابلو مردمی این انقلاب است، نمازجمعه می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اهمیت کار مسوولان ستاد نماز جمعه گفت: این مسوولان باید توجه کنند که نمازجمعه برای آنها عادی نشود زیرا یک طرف آن خداست و طرف دیگرش مردم هستند، اگر کم و کاستی باشد، مردم ناراضی می‌شوند و همچنین باید دقت کنند نماز بستر سوء استفاده افراد نشود و به گونه‌ای نباشد که کسی وارد این ستاد شود تا موقیعت سیاسی پیدا کند.  

وی افزود: مسوولان انتظامات نماز جمعه نباید با زبان دستوری با مردم صحبت کنند زیرا این عبادت خداست و باید با رأفت و محبت باشد، تحکم کردن بر مردمی که با اعتقاد قلبی به نماز جمعه آمده‌اند درست نیست،  ادبیات و فرهنگ در نمازجمعه باید در ابتدا به واسطه آنان انجام شود.

آیت‌الله علم‌الهدی به اهمیت ارتباط مردم با مسوولان ستاد نمازجمعه اشاره کرد و ادامه داد: ارتباط مردم با سرپرست ستاد نمازجمعه می‌تواند بسیار مؤثر باشد، هم برای آوردن مردم به مسجد و هم حضور در فعالیت‌های فرهنگی که به واسطه نمازجمعه بیان می‌شود.

نماز جمعه در ۵۳ پایگاه خراسان رضوی اقامه می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.