استاد گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه تهران، بر لزوم نامگذاری مهمترین و بزرگترین اماکن همه اعتاب مقدسه به نام مبارک پیامبر اعظم(ص) تاکید کرد.

همه اعتاب مقدسه باید مهمترین اماکن را به نام مبارک پیامبر اعظم(ص) نامگذاری کنند

به گزارش قدس آنلاین، حسن بلخاری درخصوص تغییر عنوان صحن «جامع رضوی» به نام «پیامبر اعظم(ص)»، ضمن ابراز خشنودی از این اقدام مبارک گفت: نور اعظم در فرهنگ اسلامی به ویژه شیعه، از وجود پیامبر اکرم(ص) است.
وی اضافه کرد: امامان معصوم(ع) نور خود را از رسول مکرم اسلام می‌گیرند. مطابق مبانی عرفانی و اشارات معرفتی شیعیان، نور مجردِ مطلقِ منشعب از حضرت حق و نور صادر اول، نور پیامبر اکرم(ص) است.
این نویسنده و پژوهشگر تصریح کرد: وجود این مهم در منابع روایی و معرفتی ایجاب می‌کند که نه فقط در حرم منور حضرت رضا(ع) بلکه در همه اعتاب مقدسه، مهمترین و بزرگترین اماکن به نام مبارک پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شود.
وی با برشمردن برکات این حرکت همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام(ص) ابراز کرد: با رجوع به احادیث و روایات، در باب ارزش و برکات ذکر صلوات مطالب بسیار ارزشمندی پیدا می‌کنیم، چرا که با فرستادن صلوات با محوریت وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) درود الهی را بر ایشان و اهل بیت طاهرین(ع) می‌فرستیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: با وجود چنین اشارات روایی و آثار و برکات، حقیقتاً حیف بود که در مجموعه حرم مطهر رضوی این عنوان مقدس دائماَ تکرار نشود. این تکرار نام، خود، صاحب اثرات مبارک وجودی است، لذا به سهم خودم به خاطر اجرای این ایده، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
وی با اشاره به اقدام رهبر معظم انقلاب در انتساب عنوان سال ۱۳۸۵ به نام پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: چند سال پیش، معظم‌له با این حرکت ضمن تأکید بر عظمت وجود حضرت رسول(ص)، نقطه‌ای در مقابل هجمه‌های دشمنان نسبت به این شخصیت نورانی گذاشتند. از طرفی، این دست اقدامات می‌تواند پاسخ بسیار مؤثری به این هتک حرمت‌ها مانند اقدام سخیف نشریه فرانسوی باشد و از سوی دیگر، ارادت و احترام ما نسبت به مقام پیامبر اسلام(ص) را نشان دهد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.