پیشکسوت شعر آیینی خراسان گفت: تغییر نام صحن جامع رضوی به پیامبر اعظم(ص) نوعی تعظیم شعائر الهی است که در عمومیت پیداکردن این نام مبارک تاثیرگذار خواهد بود.

تغییر نام صحن «جامع رضوی» به «پیامبر اعظم(ص)» تعظیم شعائر الهی است

به گزارش قدس آنلاین،استاد محمدجواد غفورزاده «شفق»، شاعر برجسته آیینی درباره تغییر صحن جامع رضوی به نام پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: نام گذاری مکان هایی که محل مراجعه عمومی است به دلیل کارها و مکاتباتی که در رابطه با آن محل انجام می شود خواه نخواه یک بازتاب عمومی پیدا می کند. تغییر صحن جامع رضوی در بارگاه مقدس امام هشتم(ع) هم از همان دست اتفاقات است.
این شاعر برجسته آیینی با بیان اینکه نَفس این کار خوب است و قطعأ برکاتی هم به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تغییر صحن جامع رضوی به نام پیامبر اعظم(ص) به نوعی تعظیم شعائر الهی است.
غفورزاده با بیان اینکه دشمنان اسلام از ابتدای ظهور دین اسلام تا کنون اقدامات زیادی در راستای تضعیف این دین مقدس کرده اند، افزود: توهین به پیامبر(ص) اولین بار نیست و شاید آخرین بار هم نباشد لذا هرکاری را نمی شود با این مسائل مقایسه کرد چرا که باز هم ممکن است از این اتفاقات بیفتد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه با این اقدامات نام اسلام و پیامبر(ص) تکرار می شود و حرمت دین حفظ می شود شاید برای مردم جالب باشد.
این شاعر برجسته آیینی گفت: این حرکت همانند بهترین ذکر عمومی یعنی صلوات فرستادن بر محمد و آل محمد(ص) تکرار نام پیامبر اعظم(ص) در اذهان زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) است که به تدریج و با گذشت زمان عمومیت پیدا خواهد کرد.
در زمانی که جهان از جهل، غرق ظلمت است
آمد آن خورشید، که نورش دلیل خلقت است
آمده حُسن ختام و سَروَر پیغمبران
آنکه توصیفِ جمالش کار این جمعیت است

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.